مقالات

تعمیرات برق بنز

 خودروهای خارجی باید به صورت تخصصی تعمیر شوند تا ایرادی در بخش های متنوع خودرو به وجود نیاید. باید برای تعمیرات برق بنز به تعمیرگاه تخصصی مراجعه نمایید. تعمیرکارانی که تعمیرات خودروی بنز را انجام می دهند دوره های تعمیر خودرو را گذرانده اند.

بنابراین به صورت اصولی و در کمترین بازه زمانی هر یک از خودروهای خارجی را تعمیر می کنند. عارفیان سرویس، تعمیرات هر یک از بخش های متنوع خودروی بنز را با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت انجام می دهد.

بنابراین برق سیستم خودروی بنز خود را می توانید به تعمیرکاران بسپارید تا در کمترین بازه زمانی مشکل خودرو رفع شود. برای اینکه با سیستم برق خودروی بنز آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه با ما همراه گردید.

آشنایی با سیستم برق بنز

خودروی بنز یکی از با کیفیت ترین و بهترین خودروهای تولیدی در سراسر جهان شناخته می شود. سیستم برق خودروی بنز یکی از مهم‌ ترین بخش ‌های این خودرو به شمار می رود. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که کمپانی بنز از ابتدای فعالیتش به عنوان یکی از بهترین کمپانی های خودروسازی شناخته می شده است.

به همین دلیل بهترین سیستم برق را برای خودروهای تولیدی خود در نظر گرفته است. اصول کلی سیستم برق خودروی بنز بر اساس عملکرد مناسب کار می کند. سیستم برق رسانی در خودروهای برتر دنیا نسبت به دیگر خودروها تا حدودی فرق می‌ کند.

سیستم برق رسانی توان و بازده بی ‌نظیری دارد و برق مورد نیاز خود را به بهترین نحو ممکن تقویت می کند.

برق بنز

سیستم برق بنز به گونه ای طراحی می شود که میزان کیفیت بالایی را ارائه می‌ دهد. اجزای متفاوتی در این سیستم به کار گرفته می ‌شود. هر یک از اجزا وظیفه مشخص شده ای را بر عهده دارند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هر یک از این اجزا اگر دچار ایراد و خرابی ‌شوند باید سریعا تعمیر گردند.

تعمیرکاران نمایندگی عارفیان سرویس تمامی بخش های متنوع سرویس سیستم برق خودرو بنز را می ‌شناسند. بر همین اساس با مشاهده هرگونه مشکل در هر یک از این اجزا سریعا برای تعویض آنها اقدام می نمایند. برخی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای سیستم برق خودروی بنز را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی بخش های متنوع سیستم برق بنز

سیستم برق بنز از پنج قسمت مهم و ضروری تشکیل می شود.

هر یک از این بخش ها دارای کارکرد مشخص شده ای هستند. برای اینکه با سیستم برق خودروی بنز آشنایی بیشتری داشته باشید باید این بخش ها را بشناسید. هر یک از بخش های سیستم برق خودروی بنز عبارت است از :

تولیدکننده برق

در خودروهایی که قدیمی هستند دینام و همچنین در خودروهایی که جدید می ‌‌باشند آلترناتور باید تولید برق را روی سیستم برق خودرو بنز انجام دهند. کارکرد دینام و آلترناتور شبیه به یکدیگر است. ولی باید بدانید که هر یک از آنها روی خودروهای متفاوت نصب می ‌شوند.

آلترناتور یا دینام نیروی مکانیکی را به وسیله گردش موتور که ایجاد می گردد توسط یک تسمه دریافت می‌ کنند. پس از آن طی فرآیند مشخص شده‌ ای آن نیرو را به برق ۱۲ ولت تبدیل خواهند کرد.

ذخیره کننده باید برق را تحویل بگیرد و در بخش مشخص شده استفاده کند. وظیفه اصلی آلترناتور و دینام این است که به خوبی بتوانند ذخیره کننده باتری و برق را زمان روشن بودن خودروی بنز شارژ کنند.

برق بنز

 تولید کننده سیستم برق خودرو بنز

بخش تولید کننده برق به عنوان یکی از مهم ترین سیستم های برق خودرو بنز شناخته می ‌شود. ذخیره کننده برق یکی دیگر از انواع سیستم برق بنز می باشد و ذخیره برق در این سیستم به وسیله باتری انجام می گردد.

زمانی که موتور خاموش می شود باید برق خودرو به وسیله باطری تامین گردد. برقی که زمان روشن بودن موتور خودرو از طریق آلترناتیو و دینام دریافت می گردد باید در خودرو ذخیره شود. در این صورت در غیاب موتور، برق به هر یک از مصرف کننده ها مانند برف پاک کن، بالابر شیشه، رادیو، استارت، چراغ ها و غیره ارسال می‌ شود.

باتری خودروی بنز دارای یک قطب منفی و مثبت می باشد. امکان دارد که مواد تشکیل دهنده هر یک از قطب ها بر اساس نوع خودرو با یکدیگر فرق کند. اما باید بدانید که موارد اصلی تشکیل دهنده آنها به صورت ثابت می باشد.

توزیع کننده برق 

توزیع کننده برق به عنوان یکی دیگر از بخش های سیستم برق بنز شناخته می‌ شود. توزیع ‌کننده وظیفه اصلی‌ اش رساندن برق به مصرف کننده می باشد. توزیع کننده و تولید کننده برق را دریافت می‌ کنند و به مصرف ‌کننده می ‌رسانند.

سیم های روکش دار که در توزیع کننده به کار گرفته می ‌شوند انواع متفاوتی دارند. جهت جلوگیری کردن از بی نظمی در سیستم برق خودروی بنز باید سیم های هم مسیر را درون لوله پلاستیکی بگذارند. همچنین آنها را با استفاده از چسب برق به یکدیگر وصل می کنند تا بی ‌نظمی در سیستم برق به وجود نیاید.

به جای دسته انبوهی از انواع سیم ها در سیستم برق چند دسته مشخص شده اند. این سیم ها در اختیار سیستم قرار می گیرند.

برق بنزکنترل کننده سیستم برق خودرو بنز

کنترل کننده برق به عنوان یکی دیگر از اجزای برق بنز شناخته می‌ شود. کنترل کننده به کلیدها و دکمه هایی می گویند که باید در مسیر توزیع کننده نصب شوند. با استفاده کردن از کنترل کننده ها هر یک از سرنشینان خودرو می‌ توانند غیر فعال بودن و همچنین فعال بودن مصرف کنندگان را به خوبی کنترل کنند. به عنوان مثال باید بدانید یکی از مواردی که سرنشینان خودرو می‌ توانند فعال نمایند سیستم صوتی و رادیو خودرو می باشد.

مصرف کننده برق

مصرف کننده برق از دیگر سیستم ها و بخش های برق خودروی بنز می باشد. لوازم برقی درون این خودرو مصرف کننده برق نام دارند. جهت مثال سیستم های مربوط به رادیو، بالابرنده شیشه، چراغ ها و بسیاری از دیگر بخش‌ های خودرو مصرف کننده به شمار می ‌روند.

۵ قسمت اصلی مربوط به سیستم برق خودروی بنز از قدیمی ترین مدل ها تا جدیدترین آنها در این بخش وجود دارد. اما امکان دارد که عملکرد و نوع آنها با یکدیگر متفاوت باشد. اجزای هر یک از سیستم برق خودروی بنز با یکدیگر فرق می‌ کند.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که هر یک از این اجزا در بخش مشخص شده ای نصب می گردند و کارایی خاصی دارند. در ادامه به صورت مفصل هر یک از این ابزار را معرفی می کنیم.

ابزارهای متنوع سیستم برق بنز

برخی از اجزای متداول سیستم برق بنز که در سیستم های نامبرده شده نصب می شوند و باید به صورت دوره‌ ای مورد بررسی قرار بگیرند عبارت هستند از :

برق بنز

  1. باتری

باتری به عنوان یکی از مهمترین اجزای سیستم برق خودروی بنز شناخته می‌ شود. زمانی که اتومبیل شما روشن است سیستم برق رسانی خودرو قادر می ‌باشد که برق مورد نیاز را به وسیله تبدیل انرژی مکانیکی به نیروی الکتریکی تبدیل نماید.

اما زمانی که اتومبیل خاموش می باشد وظیفه باتری این است که برق مورد نیاز قطعاتی مانند استارت اتومبیل را به خوبی تامین نماید. در واقع شما باید بدانید که منبع اصلی انرژی برق خودروی بنز باتری می باشد.

  1. دینام برق خودروی بنز

دینام به عنوان یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده سیستم برق خودرو بنز است. موتور اتومبیل بنز با استفاده از سوخت قادر است که انرژی مکانیکی تولید نماید. قطعه‌ ای که قادر است این انرژی را مانند ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل کند را دینام می نامند.

نام این قطعه در اتومبیل های جدید بنز آلترناتور نامیده می شود. در حقیقت باید بدانید که این قطعه انرژی مکانیکی موتور خودروی بنز را با استفاده از یک تسمه به نام تسمه دینام دریافت می‌ کند و برق مورد نیاز هر یک از بخش های متنوع اتومبیل را تامین می نماید.

  1. کوئل

کوئل به عنوان یکی دیگر از اجزا سیستم برق بنز شناخته می‌ شود. ولتاژی که باتری خودرو بنز به سیستم می ‌دهد با ولتاژی که سیستم تولید برق به خودرو می دهد توانایی ایجاد کردن جرقه به وسیله شمع ها را ندارد.

در واقع شمع برای این که جرقه بزند به برق ۷ هزار ولت نیاز پیدا می‌ کند. کوئل یکی از ترانسفورماتورهای فشار قوی به شمار می‌ رود که برق دینام و باطری را می تواند تقویت کند. در این صورت نیروی لازم به شمع ها می رسد.

برق بنز

  1. شمع های برق خودروی بنز

شمع ها به عنوان یکی دیگر از بخش های مهم تشکیل دهنده سیستم برق خودرو شناخته می شوند. ترکیب هوا و سوخت در سیلندر خودروی بنز برای احتراق به جرقه نیاز پیدا می‌ کند.

نقش شمع ها ایجاد جرقه می باشد. این قطعه باید ولتاژ خروجی را از قسمت کوئل دریافت کند و با ایجاد کردن جرقه و احتراق در قسمت موتور پیستون ها را درون سیلندر به حرکت در آورد.

  1. سیم ها

سیم ها و توزیع کننده های برق به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین بخش های برق بنز شناخته می‌ شوند. سیم ها یکی از پرکاربرد ترین وسایلی هستند که در هر یک از اتومبیل ها به کار گرفته خواهند شد. مجموعه‌ ای از سیم های متنوع را در خودروها می توانید مشاهده کنید. هر یک از این سیم  ها نقش اصلی شان انتقال برق به قطعات برقی خودرو می باشد.

تمامی سیم های مدار های متنوع دارای روکش هستند. کلیدها و همچنین کنترل کننده ها در بخش های متفاوت مسیر هر یک از این سیم ها نصب می شوند. بیشتر این سیم ها از جعبه فیوز عبور پیدا می‌ کنند و کارایی خود را در هر یک از بخش ها به بهترین نحو ممکن نشان می ‌دهند.

  1. فیوزهای سیستم برق

فیوز ها را به عنوان یکی دیگر از اجزای سیستم برق بنز می‌ شناسند. داخل هر یک از فیوز ها چندین رشته سیم نازک قرار گرفته است. زمانی که توانایی عبور جریان برق با قدرت بسیار بالا در خودرو به وجود نمی ‌آید فیوزها دست به کار می شوند.

در صورتی که جریان بیش از اندازه وارد فیوزهای خودرو شود هر یک از سیم های نازک قطع می‌ گردند و به اصطلاح فیوز خودرو می سوزد.

همین مسئله خراب شدن فیوز ها، یک اتومبیل را از آسیب بسیار جدی در مدار های متنوع سیستم برق‌ رسانی خودرو نجات خواهد داد. جهت رفع مشکل مورد نظر  هر یک از طراحان اتومبیل بنز در مسیر سیم های الکتریکی سیستم برق خودروی بنز این فیوزها را نصب کرده‌ اند.

به هر دلیلی امکان دارد در مسیر مربوط به سیم کشی بخش های متنوع خودرو اتصال به وجود بیاید. در این صورت اگر جریان برق بیش از اندازه باشد بلافاصله فیوزها می سوزند. جریان بد قطع می گردد تا آسیبی به قطعات مهم و اصلی خودروی بنز وارد نشود.

برق بنز

بهترین تعمیرگاه تعمیر برق بنز

تعمیرات سیستم برق خودرو بنز با استفاده از نقشه های برد های الکترونیک انجام می شود. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تعمیر سیستم برق خودروی بنز با تعمیر برق خودرو های دیگر فرق می‌ کند. خودروی بنز دارای پیشرفته ترین سیستم برق می باشد.

به همین دلیل باید برای تعمیر این بخش خودرو از بهترین ابزار آلات استفاده شود. تعمیر سیستم برق این خودرو یک امر حساس است. به همین دلیل نباید به دست افراد ناشی تعمیر سیستم برق را بسپارید. در غیر این صورت امکان دارد که هزینه تعمیر سیستم برق خودرو بنز برای شما نجومی تمام شود و سیستم برق هم به خوبی تعمیر نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *