مقالات

خدمات تعمیر گیربکس بنز

در این مطلب به تعمیر گیربکس بنز و نقش آن در خودرو خواهیم پرداخت. گیربکس درواقع یکی از قسمت های اصلی تشکیل دهنده سیستم محرکه هر خودرویی است. گیربکس در خودرو از چنان اهمیتی برخوردار است که مانند موتور ماشین بر روی عملکرد خودرو تاثیر گذار است.

در خودروی بنز نیز گیربکس نقش حیاتی دارد. در صورتی که مشکلی در این بخش از خودروی مرسدس بنز بوجود آید، می بایست هرچه زودتر اقدامات لازم جهت رفع آن انجام گیرد. زیرا  در صورتی که در هنگام حرکت خودرو، گیربکس با مشکلی روبرو شود، خطرات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

یکی از بهترین تعمیرگاه های ارائه خدمات تعمیر گیربکس بنز در تهران، تعمیرگاه عارفیان سرویس می باشد. این تعمیرگاه قادر به ارائه خدمات تخصصی در این زمینه به شما عزیزان است.

تعمیرگاه عارفیان سرویس با کمک ابزار آلات و تجهیزات به روز خدماتی تضمین شده و با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این تعمیرگاه تخصصی دارای نیرو های مجرب و آموزش دیده در زمینه عیب یابی و تعمیر گیربکس مرسدس بنز می باشد.

با مراجعه به این تعمیرگاه، خدمات کاملا حرفه ای و تخصصی را در زمینه تعمیر گیربکس خودرو بنز دریافت خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با نحوه کارکرد و نقش گیربکس در خودرو بنز آشنا شوید.

تعمیر گیربکس بنز

گیربکس بنز چیست و چه وظیفه ای دارد؟

برای بهره مندی از بهترین خدمات تعمیر گیربکس بنز و تشخیص خرابی این قطعه، بهتر است در ابتدا اطلاعات مختصری در مورد گیربکس بنز کسب کنید.

همانطور که اشاره شد، گیربکس بنز از اجزای اصلی تشکیل دهنده این خودرو است که حتی می توان آن را هم رده با موتور آن قرار داد.

گیربکس به طور عامیانه و در زبان فارسی با نام جعبه دنده نیز شناخته می شود. وجود این قطعه در خودرو در واقع به راننده این اجازه را می دهد که سرعت خودرو را تنظیم کند.

به عبارت دیگر وظیفه اصلی گیربکس در خودرو ایجاد تعادل بین سرعت و میزان نیرو می باشد. اگر راننده حرفه ای هستید، حتما کلمه دنده سنگین و دنه سبک را شنیده اید. دنده سنگین یعنی قدرت بالا و سرعت کم و منظور از دنده سبک قدرت کمتر و سرعت بالا است.

بنابراین انتخاب دنده مناسب با توجه به شرایط مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که انتخاب دنده به صورت مناسب انجام نگیرد، خسارت های فنی به سیستم انتقال قدرت خودرو وارد خواهد شد. در این صورت گیربکس خودرو با مشکل روبرو خواهد شد.

در ادامه به علائمی که نشان دهنده ایجاد خرابی گیربکس بنز است، اشاره خواهیم کرد.

انواع گیربکس بنز و نحوه کارکرد آن ها

تعمیرکاران تعمیرگاه عارفیان سرویس با دانش کافی در مورد انواع گیربکس بنز، قادر به تعمیر گیربکس بنز اتوماتیک و تعمیر گیربکس بنز دستی می باشند.

گیربکس های دستی رایج ترین و اولین گیربکس های انواع خودرو می باشند. این نوع از گیربکس ها به دلیل عملکرد خوب و داشتن قیمت ارزان تر، انتخاب بیشتر خریداران می باشد. این نوع دارای تعداد متفاوتی می باشد. به طور عمومی خودرو های داخلی و چینی از پنج دنده و یک دنده ی عقب برخوردار هستند.

ولی خودرو های دیگری نیز وجود دارد که دارای ۷ یا ۸ دنده نیز می باشند. نوع دوم، گیربکس اتوماتیک است. استفاده از گیربکس اتوماتیک با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر این نوع گیربکس نسبت به سال های گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این گیربکس این است که نیازی به دنده عوض کردن راننده نیست بلکه به صورت اتوماتیک دنده تعویض می شود.

اکنون خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، از محبوبیت بیشتری میان مشتریان برخوردار هستند.

تعمیر گیربکس بنز

 

چه عواملی باعث خرابی گیربکس بنز میشود؟

در این بخش از دلایل خرابی گیربکس بنز صحبت خواهیم کرد. در صورتی که نمی خواهید به طور مرتب اقدام به تعمیر گیربکس بنز کنید، بهتر است این نکات را به خاطر بسپارید.

ممکن است بدانید که از جمله با کیفیت ترین و بهترین گیربکس های موجود در ایران، گیربکس های ساخت شرکت بنز است.

گیربکس خودرو بنز دارای کیفیت بالایی می باشد و درصد خرابی آن بسیار ناچیز است. با این وجود امکان خرابی و ایجاد مشکل در آنها وجود دارد.

در سرویس های سالیانه گیربکس خودرو بنز، روغن گیربکس یا روغن واسکازین آن بررسی میشود تا از میزان سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

چک کردن مرتب و تعویض روغن واسکازین در صورت نیاز به تعمیر گیربکس بنز بسیار کمک می کند. در واقع روغن واسکازین باعث روان شدن حرکت چرخ دنده ها و چرخیدن راحت تر آن می شود.

از این رو این روغن از ساییده شدن دنده ها به یکدیگر جلوگیری کرده و مانع افزایش حرارت بین آن ها می شود. روغن گیربکس مانند  روغن موتور می بایست در کیلومتر های مشخص، اغلب 30 هزار کیلومتر معادل یک سال، تعویض شود.

در صورتی که روغن گیربکس تعویض نشود ممکن است به خودرو خسارت های جدی وارد کند و موجب خرابی دنده ها شود. به طور معمول تعویض روغن گیربکس در سرویس های سالیانه انجام می گیرد.

ولی می توانید به هنگام تعویض روغن موتور از تعمیرکار خود بخواهید به تعویض روغن گیربکس نیز بپردازد. تعمیرگاه تخصصی عارفیان سرویس در تهران تمامی خدمات مربوط به این زمینه را به مراجعین خود ارائه می دهد.

تعمیر گیربکس بنز

سوالات متداول در مورد تعمیر گیربکس بنز

  • آیا تعویض روغن گیربکس بنز مانند روغن موتور ضروری است؟ پاسخ به این سوال بله است. روغن گیربکس می بایست در فواصل زمانی مشخص معمولا هر 30 کیلومتر یکبار تعویض شود. این مسئله بخصوص در خودرو هایی که گیربکس اتوماتیک دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • سرویس های دوره ای گیربکس خودرو بنز در چه زمانی باید انجام شود؟ براساس توصیه شرکت های سازنده خودرو، سرویس های دوره ای گیربکس خودرو بنز بستگی به کیلومتر خودرو یا مدت زمان استفاده از آن می باشد. به طور معمول زمان تعویض روغن گیربکس بین 20 هزار تا 40 هزار کیلومتر متغیر است.
  • دلیل تقه زدن گیربکس چیست؟ این مشکل می تواند به دلایل متعددی بوجود آید. یکی از این دلایل وجود ایرادات در سیستم برقی خودرو می باشد. یکی دیگر از عوامل تقه زدن گیربکس خودرو، متعادل نبودن فشار روغن ناشی از خرابی ساعت گیربکس است. در ضمن ممکن است در برخی مواقع تقه زدن گیربکس ناشی از پارگی دسته موتور های گیربکس نیز باشد.
  • چرا گیربکس اتوماتیک بنز زوزه میکشد؟ کم بودن فشار روغن یا خرابی دنده ها و همچنین خرابی مجموعه دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل از جمله دلایل زوزه کشیدن گیربکس در خودرو بنز می باشد.
  • دلایل هرز خوردن گیربکس اتومات بنز چیست؟ این مشکل ممکن از به دلیل عوامل متعددی همچون کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه کلاچ ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ باشد.
  • علت خلاص شدن ناگهانی دنده در گیربکس اتومات چیست؟ خلاص شدن دنده گیربکس اتوماتیک بنز ممکن است هر یک از موارد زیر دخیل باشد. برای تشخیص می بایست هر یک توسط تعمیرکار چک شود.

–          بریدن دنده اویل پمپ

–          خراب شدن توربین

–          هرز شدن پلوس

–          خالی بودن گیربکس از روغن

–          معیوب شدن چرخ دنده های داخلی گیربکس

تعمیر گیربکس بنز

ارائه خدمات تعمیر گیربکس بنز توسط تعمیرگاه تخصصی عارفیان سرویس در تهران

یکی از خدمات تخصصی تعمیرگاه عارفیان سرویس، ارائه خدمات مربوط به تعمیر گیربکس بنز می باشد. این مجموعه با داشتن تعمیرکاران متخصص، تعمیر گیربکس مرسدس بنز را به صورت کاملا تخصصی به مشتریان خود ارائه می دهند.

شما عزیزان می توانید در صورت ایجاد هر گونه مشکلی در گیربکس مرسدس بنز خود با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. این مجموعه با داشتن دو شعبه در شهر تهران هر لحظه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

در صورت نیاز با این مجموعه تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم توسط کارشناسان جهت مراجعه حضوری شما عزیزان انجام گیرد.

تعمیر گیربکس بنز خودرو شما توسط بهترین تعمیرکاران و متخصصان صورت خواهد گرفت. تمامی خدمات ارائه شده توسط این مجموعه تضمین شده می باشد. بنابراین با خیال آسوده از خدمات این تعمیرگاه تخصصی بهره ببرید.

تعمیرگاه تخصصی عارفیان سرویس توانسته است جایگاه یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی خودرو را در سطح شهر تهران به خود اختصاص دهد. از آنجایی که تعمیر گیربکس مرسدس بنز کاری بسیار تخصصی بوده  نیاز به فردی متخصص و کاربلد دارد، ما تعمیرکاران این مجموعه را به شما عزیزان توصیه می کنیم. این نکته را به یاد داشته باشید که انجام تعمیرات خودرو توسط افراد غیر حرفه ای و غیر مسئول می تواند هزینه های هنگفتی برایتان بوجود آورد.

تعمیرگاه عارفیان سرویس با داشتن چندین سال سابقه در زمینه  تعمیرات گیربکس، دارای سابقه درخشان می باشد. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس بنز با این مجموعه تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس بنز

کلام آخر

در متن فوق به این موضوع اشاره شد که گیربکس یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی هر خودرویی می باشد. همچنین به نکاتی جهت مراقبت از گیربکس بنز نیز اشاره شد.

تعمیر گیربکس بنز نیاز به تخصص و دانش لازم دارد. تعمیرگاه تخصصی عارفیان سرویس یکی از بهترین تعمیرگاه های تهران می باشد. جهت تعمیر گیربکس خودرو خود می توانید به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *