مقالات

سرویس دوره ای بنز

بسیاری از افرادی که خودروهای لوکس دارند باید به صورت دوره ای خودروهای خود را مورد بررسی قرار دهند. برای سرویس دوره ای بنز باید بخش های متنوع خودروی بنز را مورد بررسی قرار دهید. سرویس های دوره ای یکی از بهترین روش های افزایش طول عمر خودروهای خارجی می باشد.

عدم انجام به موقع سرویس های دوره ای آسیب های گسترده ای را به خودرو وارد می کند. در واقع اگر شما به خوبی هر یک از بخش های خودروی بنز را بررسی نکنید، از نظر کارکرد با مشکل مواجه می شوند. افرادی که سرویس دوره ای خودروهای بنز را بر عهده دارند در این زمینه تخصص و تجربه زیادی دارند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به سلامت خودروهای خود اهمیت زیادی می دهید، باید به سرویس دوره ای بنز توجه داشته باشید. برای نگهداری کردن از خودروهای بنز باید اقدامات ضروری انجام شود. با سرویس دوره ای می توانید از آسیب های خودرو در دراز مدت جلوگیری نمایید.

اصول اولیه مانند فشار لاستیک ها، تعویض روغن و … از جمله مهمترین اقدامات سرویس دوره ای می باشد. عارفیان سرویس، سرویس دوره ای هر یک از خودروهای خارجی را در کمترین بازه زمانی و با بهترین قیمت انجام می دهد. خدمات عارفیان سرویس برای تعمیر و بازدید از خودروهای بنز و بی ام و به صورت روزانه می باشد.

دوره ای بنز

فواید سرویس دوره ای بنز

برای چرخه عمر خودروی بنز زمان کافی وجود خواهد داشت. به صورت دوره ای سرویس خودروهای بنز بررسی می ‌شود تا وضعیت خودرو مشخص گردد. سرویس‌ های دوره‌ ای را به عنوان تعمیر و نگهداری مبتنی بر زمان نمی شناسند.

سرویس ‌های دوره ‌ای استراتژی، کاربرد هایی هستند که به نگهداری از خودرو در فواصل زمانی مشخص شده اشاره می‌ کنند. صرف نظر از این مسئله که خودرو تا چه اندازه سلامت است بازدیدهای دوره ‌ای می ‌تواند یک اقدام بسیار مفید باشد.

از مزیت های مهم انجام سرویس های دوره ای خودرو بنز این است که نیاز به کارهای اضافی جهت تصمیم‌گیری در مورد سرویس دهی به صورت کلی از بین می رود.

به این معنا که شما شاید به خوبی ندانید چه بازه زمانی را باید برای تعویض روغن ماشین انتخاب کنید. یا اینکه اصلا به خوبی ندانید چرا باید تمامی قسمت های مکانیکی خودرو در زمان های مشخص شده چک شوند.

با اینکه هزینه‌ های اولیه سرویس های دوره ای خودروهای بنز امکان دارد تا حدودی زیاد باشد. اما این نمونه از خدمات از هزینه های بلند مدت شما کم می کند. استفاده کردن از سرویس های دوره ای خودرو به این معنی است که شما ماشین تان را از نظر سلامت مکانیکی بیمه می کنید.

همچنین باید بدانید که خدمات دوره ‌ای خودرو بر اساس داده‌ های زمانی و همچنین تجزیه و تحلیل متکی می باشد.

دوره ای بنز

معایب سرویس دوره ای بنز

نکته منفی که در مورد سرویس دوره ای خودروی بنز وجود دارد انجام فعالیت‌ های غیر ضروری می ‌باشد. تخمین زده می‌ شود که حدود ۲۰ درصد اقدامات پیشگیرانه جهت سلامت خودرو بیش از نیاز واقعی امکان دارد که انجام گردد.

بسیاری از نمایندگی ها بازه زمانی سرویس دوره ای را تا حدودی کاهش می دهند. به عنوان مثال تست کردن باتری حداکثر باید برای دو بار در سال انجام شود. برای افرادی که به صورت مداوم با خودروی خود کار می‌ کنند تست کردن باتری امری ضروری می باشد.

اما امکان دارد که نمایندگی طرف قرارداد شما به جای دو بار در سال بخواهد که چهار بار در سال جهت بازدید دوره‌ ای باتری اقدام کند. این مقدار بیش از اندازه مجاز است.

هدف از این کار تنها دریافت هزینه بیشتر از افراد می باشد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سرویس دوره‌ ای بنز معایبی به همراه ندارد. اما اگر شما بهترین نمایندگی را برای سرویس های دوره ای خودروی بنز انتخاب نکنید باید هزینه های بیشتری را پرداخت نمایید.

همچنین بهترین نمایندگی تخصص کافی برای سرویس دوره ای خودروی بنز دارد. اما نمایندگی های غیر معتبر نمی توانند خودروی بنز را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنند.

سرویس دوره ای توسط کارشناسان آنها به خوبی انجام نمی شود. عارفیان سرویس به عنوان یکی از نمایندگی های مجاز تعمیر و سرویس دوره ای خودروهای بنز و دیگر خودروهای خارجی شناخته می شود. شما می توانید هر یک از خودروهای خارجی خود را برای سرویس دوره ای به کارشناسان عارفیان سرویس بسپارید.

دوره ای بنز

چه زمانی باید سرویس های دوره ای انجام گردد ؟

برای اینکه به خوبی با زمان سرویس دوره ای خودروی بنز آشنایی داشته باشید باید به مشخصات خودروی خود دقت. نمایید کتابچه ‌ای که مربوط به خودروهای خارجی می باشد حاوی دستورالعمل ‌هایی جهت نگهداری اصولی از خودرو است.

در هر یک از کتاب های راهنما شما می توانید موارد زیادی مانند تعویض روغن، گرمای بیش از اندازه موتور، بررسی فشار باد لاستیک، تعویض تسمه، تغییر فیلتر و غیره را مشاهده نمایید.

اگر شما به خوبی با زمان مناسب سرویس دوره ای خودروی بنز آشنا نیستید بهتر است که با کارشناسان مشورت کنید. کارشناسان نمایندگی عارفیان سرویس بر اساس کارکردی که از خودرو خواهید داشت بهترین بازه زمانی را برای سرویس دوره ای به شما معرفی می کنند.

طبق بررسی ‌های لازم در بازه زمانی مشخص شده، باید برای سرویس دوره ای خودروی بنز خود اقدام کنید. کارشناسان و تعمیرکاران به خوبی تمامی بخش‌ های خودرو را بررسی می‌ کنند. سپس طبق نیاز خودرو اقدامات لازم را انجام می دهند.

کمپانی بنز زمان ارائه خدمات در مورد سرویس های دوره ای اطلاعات کافی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این موارد به طور معمول شامل بررسی دقیق از وضعیت خودروی بنز، همچنین توجه کردن به مواردی است که نیاز به تعمیر و تعویض دارد. شما در فواصل زمانی مشخص شده به عارفیان سرویس می توانید مراجعه کنید و خودروی خود را سرویس نمایید.

دوره ای بنز

ویژگی های سرویس های دوره ای

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که ویژگی ها با مزیت های سرویس دوره ای بنز بسیار زیاد است. سرویس ‌های دوره ‌ای خودرو به وسیله‌ی نمایندگی دارای مزیت های عمده ای می باشد. برخی از مزیت هایی که نمایندگی برای سرویس دوره ای خودروی بنز به مشتریان خود ارائه می دهد عبارت است از :

  1. زمانی که شما سرویس خودروی بنز خود را به نمایندگی معتبر بسپارید مطمئن خواهید بود که قطعات اصلی و شرکتی روی خودرویتان به کار گرفته می شود. بسیاری از تعمیرکاران قطعات غیر اصل و تقلبی را روی خودروی بنز نصب می نمایند.
  2. شما از نگهداری اصولی خودروی بنز و همچنین سالم بودن خودروی خود اطمینان خاطر به دست می آورید. شما به خوبی متوجه خواهید شد که در زمان های مشخص شده و همچنین با برنامه از پیش تعیین گشته باید اتومبیل تان را سرویس کنید.
  3. نگرانی مربوط به این مسئله که در بازه زمانی ماشین خود را سرویس کنید به هیچ عنوان نخواهید داشت. زمانی که شما تعمیر و تعویض هر یک از قطعات را به نمایندگی بسپارید نیازی به جستجو جهت یافتن تعمیرگاه‌ مجاز نخواهید داشت.
  4. به صورت مستقیم می توانید به نمایندگی مراجعه کنید و سرویس دوره ای خودروی بنز خود را به کارشناسان بسپارید.
  5. سوابق کتبی که مربوط به خدمات خودرو در نمایندگی می باشد ثبت می گردد. این مسئله در آینده و همچنین زمانی که شما می‌ خواهید خودروی خود را بفروشید برای خریدار بسیار مهم است. در واقع سوابق کتبی نشان می‌ دهد که سرویس دوره ای خودروی بنز انجام شده و ماشین شما سالم می باشد.

دوره ای بنز

چک لیست سرویس دوره ای بنز

با اینکه بسیاری از موتورهای خودروهای امروزی پیچیده هستند با اقدامات ساده جهت نگهداری از اتومبیل روش هایی پیشنهاد می شود. سرویس دوره ای بنز با چک لیست بخش های متنوع انجام می گردد. برخی از چک لیست هایی که مربوط به سرویس های دوره ای خودرو بنز می باشد عبارت است از :

  1. چک لیست ایمنی

میزان کشش و سگک کمربند خودرو باید مورد بررسی قرار بگیرد. چراغ های خودرو در صورتی که نیاز باشد باید جایگزین گردد. در مورد سرویس دوره ای خودروی بنز در قسمت ترمز دستی باید اطمینان به دست آید که خودرو می تواند در شیب نگه داشته شود. آینه ها و شیشه ها باید از نظر سلامت مورد بررسی قرار بگیرند. کارکرد برف پاک کن و جنس برف پاک کن باید به خوبی بررسی شود. لاستیک ها باید از نظر میزان سایش و همچنین فشار باد مورد بررسی قرار بگیرد. بوق یکی دیگر از چک لیست های سرویس دوره ای خودروی بنز است که باید از نظر سالم بودن بررسی شود. سطح روغن و همچنین دمای خنک کننده موتور خودروی بنز باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. زاپاس و همچنین جک یدکی از این نظر که سالم است باید بررسی شود.

  1. سرویس دوره ای بنز و چک لیست مایعات

چک لیست مربوط به مایعات یکی دیگر از بخش های سرویس دوره ای بنز می باشد. در این چک لیست باید روغن موتور، روغن ترمز، روغن دیفرانسیل، روغن گیربکس، آب رادیاتور و غیره باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع هر یک از بخش‌ های خودرو که با استفاده از مایعات مشخص شده ای کار می کنند باید در این بخش چک لیست بررسی شوند.

دوره ای بنز

  1. چک لیست لاستیک

چک لیست مربوط به لاستیک یکی دیگر از سرویس‌ های دوره‌ ای خودروی بنز می باشد. فشار لاستیک، جک و ابزارهای جانبی، میزان سایش و خوردگی لاستیک، تایر یدک و غیره در این چک لیست جای می ‌گیرند.

  1. سرویس دوره ای بنز و چک لیست چراغ ها

چک لیست مربوط به چراغ ها برای چراغ های جلو، چراغ های معکوس، چراغ های پارک و مه شکن، نشانگرها و چراغ های خطر، چراغ ترمز و غیره است. هر یک از چراغ های خودرو که در بخش های متنوع نصب می شوند در سرویس دوره ای خودروی بنز باید مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین شما باید به خوبی بدانید که برخی از دیگر موارد مانند فیلتر هوای موتور، شیلنگ های رادیاتور، تسمه ها، باطری، سر و صدای غیر معمول موتور و غیره در چک لیست سرویس های دوره ای خودرو بررسی می ‌شود.

مثال های متنوع از سرویس دوره ای بنز

برخی از نمونه های چک لیست سرویس دوره ای بنز که باید انجام شود عبارت است از :

  1. بررسی روغن

بررسی روغن به عنوان یکی از مهمترین چک لیست های سرویس دوره ای خودروی بنز به شمار می ‌رود. مایعات و روغن ها به عنوان منبع تغذیه خودروی بنز شناخته می‌ شوند. اگر شما هیچ اطلاعی در مورد زمان تعویض روغن و موارد دیگری ندارید بهتر است که اطلاعات مربوط به این دسته بندی را از کارشناسان دریافت کنید. بسیاری از اتومبیل های بنز از روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، روغن اتوماتیک و غیره استفاده می کنند. بر همین اساس باید هر یک از بخش های روغنی خودروی بنز در سرویس دوره ای بررسی شوند.

دوره ای بنز

  1. بررسی لاستیک

بررسی لاستیک در سرویس ‌های دوره‌ ای خودروی بنز به عنوان یکی دیگر از مثال هایی است که می توانیم معرفی کنیم. تنظیم باد هر یک از لاستیک ‌های خودرو موجب افزایش عمر لاستیک می ‌شود و مصرف سوخت را تا حدودی کاهش خواهد داد. اگر زمان رانندگی شما احساس می کنید که ماشین شما را به سمت دیگر می کشد امکان دارد که این مسئله مربوط به میزان فشار باد لاستیک ها باشد. روش مناسب برای افزایش طول عمر لاستیک ها عوض کردن جای هر یک از آنها با یکدیگر خواهد بود. همچنین دستگاه فشار سنج را برای بررسی کردن فشار لاستیک ها در سرویس دوره ای مورد استفاده قرار می دهند.

  1. سرویس دوره ای بنز و بررسی چراغ ها

یکی دیگر از بخش ‌های سرویس دوره ای بنز بررسی چراغ ها است. کلیه چراغ های عقب، جلو، جانبی و … باید در این بخش بررسی شوند. امنیت خودرو در چراغ ها از جمله نکاتی است که اهمیت زیادی دارد. خاموشی و کم صدا بودن بسیاری از چراغ های اتومبیل موقعیت ماشین و سرنشینان را می‌ تواند به خطر اندازد. سرویس دوره ای باید بر اساس پارامترهای مشخص شده‌ ای تعیین گردد.

دوره ای بنز

  1. بررسی فیلتر هوا

بررسی فیلتر هوا موتور به عنوان یکی دیگر از انواع بخش‌ های سرویس دوره ای خودروی بنز است. از فیلتر هوا به عنوان ریه هایی که درون ماشین قرار می گیرد نام می برند. در صورتی که فیلتر هوا پر از گرد و غبار شود موجب می گردد که هوای آلوده وارد موتور گردد. نتیجه این مسئله کاهش عملکرد بهینه موتور خودروی بنز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *