مقالات

سرویس دوره ای بی ام و

هر یک از خودروهای خارجی به مراقبت و بررسی نیاز دارند تا به بهترین نحو ممکن کار کنند. باید سرویس دوره ای بی ام و به صورت اصولی انجام شود تا هر یک از بخش های متنوع خودرو کارکرد مناسبی داشته باشند.

خودروی بی ام و یکی از از خودروهای لوکس آلمانی می باشد که مدل های زیادی دارد. هر یک از مدل های متنوع بی ام و دارای ویژگی های مشخص شده ای هستند.

به همین دلیل باید برای سرویس دوره ای این خودرو، تعمیرکار تمامی بخش های خودرو را بشناسد. بهترین تعمیرکار می تواند در کمترین بازه زمانی سرویس دوره ای خودروی بنز را با بهترین قیمت انجام دهد.

برای سرویس دوره ای بی ام و باید نزد بهترین تعمیرکار که با تمامی سیستم های بی ام و آشنا است مراجعه کنید. عارفیان سرویس، سرویس دوره ای خودروهای خارجی مانند بی ام و و بنز را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که هر تعمیرکاری تخصص و تجربه لازم در مورد سرویس خودروی بی ام و را ندارد. تنها افرادی که دوره های آموزشی تعمیر و سرویس خودروهای خارجی را گذرانده اند می توانند خودروی بی ام را تعمیر و سرویس نمایند.

سری جدید خودروهای بی ام دارای ویژگی های خاص و پیشرفته ای هستند. بنابراین باید به وسیله دستگاه های خاصی این نمونه ماشین ها سرویس شوند.

دوره ای بی ام و

بهترین سرویسکار بی ام و

بی ام و یکی از خودروهایی است که حساسیت بالایی دارد. بر همین اساس تنها باید سرویسکارانی که تخصص و تجربه زیادی دارند سرویس دوره ای خودروی بی ام و را انجام دهند. برای سرویس و تعمیر خودروی بی ام و باید به خوبی برخی از نکات در نظر گرفته شود.

اینکه سرویس کار تمامی دوره های آموزشی مربوط به سرویس خودروی بی ام و را گذرانده باشد اهمیت زیادی دارد. سرویس و بازبینی موتور بی ام و را باید سرویس کار در کمترین بازه زمانی انجام دهد. سرویس کار حرفه ‌ای موتور بی ام و را به خوبی بررسی می‌ کند.

موتور به عنوان قلب ماشین شناخته می ‌شود. در این مرحله بازبینی هر یک از اجزای مهم موتور بی ام و انجام می گردد. این اقدام سرویس دوره ای ماشین بی ام و به عنوان یک ماشین پیشرفته شناخته می شود که امری ضروری به شمار می رود.

سرویس دوره ای خودروی بی ام و از نظر سیستم تعلیق باید توسط سرویس کار به خوبی انجام گردد. بررسی کردن سیستم تعلیق خودرو اهمیت زیادی دارد.

برای زمانی که شما می‌ خواهید به سفر بروید باید سیستم تعلیق خودرو را به خوبی بررسی کنید.

از آنجایی که در کشور ایران وضعیت جاده ها چندان مناسب نمی باشد سیستم تعلیق باید از نظر سالم بودن به خوبی بررسی گردد. سرویس دوره ای گیربکس توسط سرویس کار به صورت اصولی انجام می شود.

در واقع باید به خوبی بدانید که سرویس دوره ای خودروی بی ام و از نظر گیربکس طبق استانداردهای مشخص شده انجام می گردد. تعویض روغن گیربکس و همچنین بررسی بخش های متنوع گیربکس اهمیت زیادی دارد.

سرویس دوره ای بی ام و چگونه انجام می شود ؟

اینکه شما بدانید سرویس دوره ای بی ام و چگونه انجام می شود اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس باید به خوبی در مورد دسته بندی سرویس دوره ای خودروی بی ام و اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی از دسته بندی های مربوط به سرویس دوره ای ماشین بی ام و عبارت است از :

  1. تعویض روغن

یکی از مهمترین اقدامات که زمان سرویس دوره ای خودرو بنز باید به آن اهمیت داده شود تعویض روغن است. سرویس دوره ای مربوط به بازدید و تعویض روغن موتور خودروی بی ام و از اولویت های نگهداری خودرو به شمار می رود.

توصیه می کنیم که مقدار روغن خودرو را به صورت مداوم مورد بازدید قرار دهید. حتی اگر شما از خودروی خود زیاد استفاده نمی کنید باید روغن موتور خود را بررسی کنید. در واقع با استفاده نکردن از خودرو روغن موتور خراب و فاسد می گردد.

بنابراین باید به فاصله زمانی تعویض روغن اهمیت دهید و در بازه مشخص شده جهت بررسی روغن موتور خودرو اقدام کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد روغن موتور خودروی بی ام و اهمیت دارد این است که شما تنها از یک روغن موتور استفاده نمایید.

  1. تعویض فیلتر روغن در سرویس دوره ای ماشین بی ام و

تعویض فیلتر روغن به عنوان یکی دیگر از مواردی است که در سرویس دوره ای بی ام و باید به آن اهمیت داده شود. فیلتر روغن بر اساس توصیه سازنده باید بعد از تعویض روغن تعویض گردد. در واقع شما هر بار که روغن خودروی خود را تعویض می کنید بهتر است فیلتر روغن را هم عوض نمایید.

این کار کاهش مصرف سوخت خودرو را به دنبال دارد. همچنین شما برای افزایش عمر موتور خودرو و شتاب خودرو می توانید فیلتر روغن خودروی خود را عوض کنید.

دوره ای بی ام و

  1. تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوا به عنوان یکی دیگر از نکاتی به شمار می ‌رود که در سرویس دوره ای خودروی بی ام و به آن اهمیت داده می ‌شود. تعویض به موقع فیلتر هوای خودروی بی ام و کمک می ‌کند که کارایی و همچنین بازده موتور به بهترین نحو ممکن بهبود پیدا کند.

در واقع شما برای اینکه کارایی و بازده موتور را افزایش دهید نیاز است که به موقع فیلتر هوا را عوض کنید. فیلتر هوا که روی خودروی بی ام و به کار گرفته می‌ شود باید از بین برندهای معتبر و شناخته شده انتخاب گردد. در واقع شما نمی توانید فیلترهای هوای نامناسب و بی کیفیت را روی خودروی بی ام و نصب کنید.

  1. تسمه ها در سرویس دوره ای ماشین بی ام و

تسمه ها به عنوان یکی دیگر از بخش ‌هایی شناخته می‌ شوند که در سرویس دوره ای خودروی بی ام و باید به آنها اهمیت داده شود. زمانی که شما درب موتور خودروی بی ام و را باز می‌ کنید چندین تسمه را مشاهده می نمایید. این تسمه ها را نیاز است که بعد از هر ۲۵ هزار کیلومتر بازدید نمایید. دقت داشته باشید که هر ۵۰ هزار کیلومتر باید تسمه ها را عوض کنید.

کارشناسانی که سرویس دوره ای هر یک از انواع بخش‌ های خودروی بی ام و را انجام می دهند تسمه های خود را بررسی می کنند. در صورتی که نیاز باشد آنها را تعویض می نمایند.

  1. بررسی شمع خودرو

از دیگر بخش‌ هایی که زمان سرویس دوره ای بی ام و باید به آن اهمیت داده شود بررسی شمع های خودرو است. سرویس و نگهداری کردن شمع های خودرو که وظیفه اصلی شان مشتعل کردن سوخت و هوا است اهمیت زیادی دارد. در واقع وظیفه اصلی شمع‌ ها مشتعل کردن مخلوط هوا و سوخت درون موتور می باشد. این امر بسیار مهم است که شما به صورت دوره‌ ای شمع های خودرو را بررسی کنید. گاز دادن بیش از اندازه و یا کمتر از اندازه معمول، عملکرد و عمر موتور خودرو را کاهش می دهد. برای خودروهایی که عادی هستند دور موتور ۲۵۰۰ الی ۴۵۰۰ گزینه مناسبی به شمار می‌ رود. اما خودروهای پیشرفته با دور موتور بهتری کار می‌ کنند که باید شمع های آنها به خوبی بررسی شود.

دوره ای بی ام و

  1. مایع خنک کننده در بررسی دوره ای خودروی بی ام و

مایع خنک کننده که درون خودروی بی ام و وجود دارد باید از نظر اندازه مناسب به خوبی بررسی شود. بر همین اساس در سرویس دوره ای ماشین بی ام و باید به خوبی اندازه مایع خنک کننده را مورد بررسی قرار دهید. ضد یخ درون خودرو در زمستان از یخ زدگی جلوگیری می کند. در تابستان ضد یخ از داغ شدن بیش از اندازه موتور جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که مزیت‌ های این مایع با گذشت زمان امکان دارد دچار تغییر شود توصیه می‌ کنیم که هر سال یک بار آن را تعویض نمایید. در غیر این صورت امکان دارد که به خودروی شما آسیب جدی وارد شود. برای تعویض مایع خنک کننده نیاز است که بهترین برند مایع خنک کننده را به کار بگیرید.

  1. بررسی کفشک و لنت ترمز

بررسی کفشک و لنت ترمز به عنوان یکی دیگر از بخش ‌های سرویس دوره ای ماشین بی ام و شناخته می شود. عملکرد نامطلوب ترمز خودرو و همچنین روشن‌شدن چراغ اخطار آمپر نشان دهنده این است که زمان تعویض کفشک ترمز رسیده است. ترمزهای کاسه ای و همچنین لنت درون ترمزهای دیسکی باید با ضخامت مشخص شده ای نصب گردند. سطح روغن ترمز را باید به صورت دوره‌ ای مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که سطح روغن ترمز با مشکل مواجه شود باید سریعا برای تعیین کردن اندازه مناسب روغن ترمز اقدامات لازم انجام گردد. پیش از اینکه اقدام به بررسی هر یک از بخش های لنت ترمز نمایید باید در مورد کارکرد آنها اطمینان خاطر کسب نمایید. در واقع باید به خوبی بدانید که هر یک از کارشناسان و تعمیرکاران نمایندگی سرویس دوره ای کفشک لنت ترمز را در بازه زمانی مشخص شده انجام می دهند. آنها به خوبی می دانند که بهتر است چه دوره ای را جهت تعویض کفشک و لنت ترمز انتخاب کنند.

دوره ای بی ام و

  1. بررسی دوره ای بی ام و و روغن ترمز

بررسی روغن ترمز و سطح و اندازه آن یکی دیگر از نکاتی است که در سرویس دوره ای بی ام و باید به آن دقت داشته باشید. روغن ترمز به صورت طبیعی رطوبت را جذب می کند. به طور معمول پس از دوسال حدودا امکان دارد که سه درصد آب جذب نماید. در ترمز هایی که شدید هستند این آب امکان دارد بخار شود. به همین دلیل قدرت ترمز گیری کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که هر دو سال یک بار یا بعد از طی کردن هر ۶۰ هزار کیلومتر نیاز است که مخزن آن را تخلیه کنید و روغن جدید درون آن بریزید. روغن ترمز که درون مخزن ریخته می شود باید کیفیت عالی و مناسبی داشته باشد. در هر بازه زمانی که روغن ترمز را تعویض می کنید باید یکی از برندهای مناسب و معتبر را انتخاب نمایید.

  1. بررسی باتری خودرو

یکی دیگر از بخش هایی که در سرویس دوره ای خودروی بی ام و باید به آن اهمیت داده می شود بررسی باتری است. زمان تعویض کردن باتری را می توانیم از تغییر رنگ نشانگر و همچنین عدم کارایی آن متوجه شویم. باتری ها به طور معمول تا دو سال بدون اینکه مشکلی داشته باشند کار می کنند. زمان تعویض کردن باتری ها باید توجه داشته باشید که توان باتری جدید بر اساس میزان توصیه شده کارخانه باشد. در واقع اگر یک باتری با قدرت کمی را روی خودرو نصب کنید کیفیت و کارایی خودرو را کاهش خواهد داد. بررسی کردن کارایی باتری توسط سرویس کاران عارفیان سرویس در هر یک سال انجام می‌ شود.

دوره ای بی ام و

  1. چراغ ها در بررسی دوره ای ماشین بی ام و

بررسی چراغ های خودروی بی ام و یکی دیگر از نکاتی است که زمان سرویس دوره ای بی ام و به آن اهمیت داده می‌ شود. اگر شما متوجه شدید که یکی از راهنماهای خودرویتان تندتر روشن و خاموش می گردد باید بدانید که یکی از لامپ‌ های خودرو کار نمی کند. روش دسترسی به هر یک از لامپ ها در خودروهای متفاوت فرق می‌ کند. زمان تنظیم کردن نور چراغ های خودرو باید دقت زیادی داشته باشید. اگر این کار را به درستی انجام دهید اتلاف میزان نوردهی در خودرو به وجود می‌ آید. چراغ های خودرو را یک سال یکبار باید بررسی کنید. تمیز چندین لامپ را در جعبه داشبورد قرار دهید تا در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید.

دوره ای بی ام و

  1. بررسی سیستم تعلیق و برف پاک کن

بررسی برف پاک کن یکی دیگر از نکاتی است که در سرویس دوره ای خودروی بی ام به آن اهمیت داده می شود. تیغه های لاستیکی برف پاک کن امکان دارد که در اثر گرمای زیاد و سرمای زیاد دچار پوسیدگی و خشکی شوند. به همین دلیل باید بعد از مدتی تعویض گردند. بررسی سیستم تعلیق از دیگر نکاتی است که زمان سرویس دوره ای بی ام و باید به آن اهمیت داده شود. عدم امکان کنترل مناسب در هر یک از پیچ ها و همچنین صدای غیر عادی جلوبندی نشان دهنده خرابی کمک فنرها است. سیستم تعلیق و جلوبندی باید در هر یک سال دوبار مورد بررسی قرار بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *