سرویس های دوره ای

سرویس های دوره ای خودروهای لوکس و وارداتی

بخش دیگر از خدماتی که در تویولند ارائه می شود، انجام سرویس های دوره ای خودرو است. سرویس های دوره ای خودرو ممکن است با توجه به دربرداشتن هزینه‌ های نه چندان پایین غیر ضروری به نظر برسند، اما در حقیقت صرف نظر از اینکه چه خودرویی دارید این کار بخشی جدایی ناپذیر از نگهداری خودرو است و می بایست در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد. به این ترتیب تا حد امکان از استهلاک و خرابی های زود هنگام خودرو جلوگیری شده و به عمر مفید آن اضافه می گردد.

سرویس های دوره ای خودرو محدود به تعویض روغن و فیلتر نمی شود، بلکه به معنی تعویض کلیه قطعات مصرفی اتومبیل و برخی بازرسی های دوره ای است. خدماتی همچون تعویض فیلتر بنزین، تعویض تسمه تایم، تعویض شمع ها، تعویض مایع خنک کننده، تعویض لنت و روغن ترمز، چک کردن باتری و دینام، تعویض وایر، بررسی چرخ ها و لاستیک ها از لحاظ میزان باد و همچنین تعویض در صورت ساییدگی، بررسی وضعیت گیربکس، گزارش سیستم تعلیق و هندلینگ، گزارش سیستم سوخت رسانی، تنظیم موتور، تنظیم نور چراغ ها، بررسی سطح آب رادیاتور، تنظیم فرمان و جلوبندی، بازدید از عملگرهای موتور، بازدید از تسمه و پروانه و غیره، همگی جزء سرویس های دوره ای خودرو هستند.

هر چه خودروی شما لوکس تر و قیمت آن بالاتر باشد بدون شک هزینه های سرویس دوره ای نیز بالاتر خواهد رفت، اما از طرفی باید در نظر داشت که دوام قطعات خودروهای وارداتی خصوصا خودروهای آلمانی و ژاپنی بسیار خوب است و میزان استهلاک آنها پایین تر است. بنابراین ممکن است بسیاری از قطعات هنگام بازرسی دوره ای نیازی به تعویض نداشته باشند.

تویولند می تواند وظیفه انجام سرویس های دوره ای خودروهای لوکسی از جمله بنز، آئودی، بی ام و، تویوتا، لکسوس، هیوندا، هوندا، پورشه، میتسوبیشی، کیا و غیره را به خوبی انجام دهد.

برخی از این سرویس ها ماهیانه بوده و برخی هر شش ماه یکبار و یا هر سال یکبار هستند و برخی نیز به میزان کارکرد خودرو بستگی دارند. تویولند می تواند در صورت تمایل مشتری، برای انجام سرویس های دوره ای خودرو تشکیل پرونده داده و مشخصات فنی خودرو و میزان کارکرد و زمان آخرین تعویض ها را بر حسب میزان کارکرد در آن ثبت نماید. پس از آن هنگام سررسید سرویس های دوره ای، با مالک خودرو تماس گرفته می شود تا در صورت تمایل برای انجام سرویس اقدام نماید.  به این ترتیب افراد تعویض مواد مصرفی خودروی خود را فراموش نخواهند کرد.