مقالات

بهترین روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

بهترین روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

انتخاب روغن‌موتور مناسب می‌تواند که عمر خودرو شما را افزایش دهد و انتخاب روغن‌موتور مناسب ماشین بی ام و همیشه موضوع بسیار مهمی است و افراد می‌توانند با سرویس روغن‌موتور ماشین بی ام و خود را تا سالیان متمادی بیمه کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به ماشین خود اهمیت می‌دهد پس باید انتخاب روغن‌موتور و سرویس روغن‌موتور را همیشه در اولویت کار خود داشته باشید و تعویض روغن‌موتور ماشین بی ام و از اساسی‌ترین نیازهای یک ماشین است برای آشنایی و شناخت بهترین روغن‌موتور برای ماشین بی ام و تا انتهای متن با ما همراه باشید.

روغن‌موتور چیست؟

قبل از شناخت بهترین روغن‌موتور ماشین بی ام و بهتر است بدانید که اصلاً روغن‌موتور چیست و چه کارایی دارد و باید بدانید که زمان تعویض نمودن روغن‌موتور چه زمانی است. روغن‌موتور از ترکیب چند روغن‌پایه و چند نوع افزودنی ساخته می‌شود و تمامی خودروها از جمله ماشین بی ام و برای بهتر عمل‌کردن و داشتن عملکرد صحیح به روغن‌موتور مناسب و باکیفیت نیاز دارند و فرقی ندارد که خودروی شما یک خودروی خارجی باشد یا یک خودروی ایرانی درهرصورت روغن‌موتور یکی از اساسی‌ترین نیازهای خودروی شما است. همچنین هر چقدر که سن خودروی شما افزایش پیدا کند اهمیت استفاده نمودن از روغن‌موتور روزبه‌روز بیشتر احساس خواهد شد.

کار و وظیفه روغن‌موتور چه است؟

کار و طبقه اصلی روغن‌موتور این است که اصطکاک را به حداقل رسانده و روان‌سازی بین اجزای موتور را برعهده دارد. همچنین روغن‌موتورها وظایف دیگری را نیز بر عهده دارند که شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی موتور ماشین
  • پاک نمودن موتور
  • معلق نمودن مواد حاصل از سایش قطعات خودرو
  • آب‌بندی نمودن موتور
  • محافظت نمودن از سطوح فلزی موتور
  • و افزایش کارایی موتور خودرو

البته ناگفته نماند که تمامی روغن‌موتورها نمی‌تواند این وظایف را انجام دهند پس بنابراین روغن‌موتور اگر مناسب ماشین بی ام و شما نباشد علاوه بر اینکه هیچ سودی نخواهد داشت ممکن است که باعث ضرر رساندن به ماشین بی ام و شما نیز بشود‌.

 روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

انواع روغن‌موتور را بشناسید.

روغن‌موتورهای ساخته شده امروزی دارای انواع بسیار مختلف با ویژگی‌های متفاوتی است که در نحوه عملکرد با همدیگر بسیار متفاوت هستند از جمله انواع روغن‌موتور موارد زیر است.

  • روغن‌موتور اول روغن‌موتور تمام سنتتیک
  • روغن‌موتور دوم روغن‌موتور نیمه سنتتیک
  • و روغن‌موتور سوم روغن‌موتور معمولی است.
  • روغن‌موتور تمام سنتتیک

روغن‌موتورهای سنتتیک از نوع خالص بوده و توان خودروی شما را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد و از جمله روغن‌موتورهایی است که مصرف سوخت موتور را دارد زیادی کاهش داده و دارای کارایی بالایی نیز هستند.

روغن‌موتور نیمه سنتتیک

روغن‌موتور نیمه سنتتیک دومین گروه موجود روغن‌های بازار است و ترکیبی از روغن‌موتورهای معمولی و روغن‌موتورهای سنتتیک است و به‌خوبی می‌تواند از اجزای محرک موتور ماشین محافظت نماید و کارایی این نوع روغن از روغن‌های معمولی بسیار بهتر است.

روغن‌موتور معمولی

گروه سوم روغن‌موتور معمولی است که پایه اصلی این روغن از نفت خام است از ترکیب روغن‌های پایه هیدروکربن، پلی آلفا تلقین‌ها، پلی اینترنال الفین، تولید می‌شوند.

بهترین روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

ممنون است بارها درباره بهترین روغن‌موتور بی ام و تحقیق کرده باشید و نتیجه‌ای نیافته باشید و اغلب با کلمات اختصاری سردرگم شده باشید در این مقاله سعی نموده‌ایم که بهترین نوع روغن‌موتور بی ام و را برایتان معرفی نماییم و پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن‌موتور ساخته شده توسط شرکت بی ام و است. چ و بهترین روغن‌موتور بی ام و روغن‌موتوری است که خود شرکت بی ام و تولید می‌نماید چرا که تمام جزئیات ساخته شده این روغن‌موتور مناسب با ماشین بی ام و است.

 بهترین روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

استفاده نمودن درست از روغن‌موتور

بهتر است که صبر نمایید تا قبل از رانندگی سخت روغن‌موتور به دمای مطلوب برسد.

اگر دماسنج روغن‌موتور دارید ۲۱۰تا۲۲۰درجه فارنهایت گزینه بسیار مناسبی می باشد.

در صورتی که میخواهید روغن‌موتور شما عملکرد بالایی داشته باشید از روغن های با کیفیت استفاده نمایید.

در واقع با هزینه کردن روان موتور هرچه را که هزینه کرده اید دریافت می نمایید.

به هر اندازه ای که هزینه کنید روغن با کیفیتی دریافت می نمایید پس بهتر است که هزینه بالاتری پرداخت نمایید و از روغن با کیفیت تری استفاده کنید.

فاصله بین تعویض روغن‌موتور ده هزار کیلومتر است ولی ما به شما پیشنهاد می دهیم که زودتر روغن‌موتور خود را تعویض نمایید.

روغن‌موتور خود را با مشخصات خودروی خود تطبیق دهید.

روغن‌موتور بی ام و

روغن‌موتور چهار عملکرد اصلی دارد که شامل خنک کنندگی ،روغنکاری،محافظت و تمیز کردن می شود به عبارتی دیگر روغن‌موتور ماشین بی ام و عملکرد و دوام و طول عمر موتور را تضمین می کند. از جایی که تمامی قطعات ساخته شده از فلز،آلومینیوم، تیتانیوم و..‌ می باشد طبیعی است که سایش دو فلز برای هم‌ گرما و اصطکاک ایجاد می نماید و روغن‌موتور باعث میشود که با پراکنده شدن این اصطکاک را به حداقل ممکن برسانید. روغن موتوری که مطلوب و با کیفیت باشد موتور را در یک لایه روان کاری قرارداده و باعث می شود که موتور قدرت خود را حتی در گرمای شدید نیز حفظ نماید.در هر صورت وقتی دما بالاتر و گرما بیشتر باشد خودرو به یک روغن بسیار با کیفیت احتیاج دارد.

 روغن‌موتور برای ماشین بی ام و

سخن پایانی

 در این مطلب با انواع روغن‌موتور و مفهوم روغن‌موتور آشنا شده ایم چ در یافتیم که روغن‌موتور رابطه مستقیمی با سلامت خودرو دارد و به هر میزان که روغن مطلوب تری داشته باشید در نهایت خودروی سالم تری نیز خواهید داشت. روغن موتورهای ساخت شرکت بی ام وی بسیار مناسب ماشین بی ام و بوده چرا که کاملا مطابق با ماشین بی ام و می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *