مقالات

بهترین روغن گیربکس ماشین بی ام و

بهترین روغن گیربکس ماشین بی ام و

خودرویی از مهم‌ترین نیازهای ضروری هر خانواده‌ای است و اغلب افراد به دنبال این هستند که خودرویی که دارند را صحیح و سلامت نگهداری کنند گزینه بسیار زیادی برای نگهداری صحیح از خودرو به‌خصوص ماشین بی ام و وجود دارد که یکی از این گزینه‌ها تعویض به‌موقع روغن گیربکس و شناخت بهترین روغن گیربکس ماشین بی ام و است. تعویض نمودن به‌موقع و سروقت روغن گیربکس به‌سلامت موتور و بهینه‌سازی نمودن چرخ‌دنده‌ها کمک می‌کند باور غلطی که در بین اکثر افراد وجود دارد این است که از یک نوع روغن گیربکس برای تمامی خودروها استفاده می‌نمایند که این کار بسیار اشتباه بوده و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به خودروی شما وارد نماید پس برای شناخت بهترین روغن گیربکس بی ام و با ما همراه باشید.

روغن گیربکس بی ام و

روغن‌های در حفظ سلامت خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و از روغن‌های که در خودرو استفاده می‌شود می‌توان به روغن‌ترمز، روغن‌موتور و روغن گیربکس اشاره نمود‌. روغن گیربکس بی ام و یک مایع روان‌کننده می‌شود که باعث حرکات و بهار حرکت‌کردن قطعات موجود در جعبه‌دنده و گیربکس می‌شوند. روغن گیربکس بی ام و یکی از بهترین روغن‌های است که هر خودرویی نیز برای کارکرد بهار به روغن گیربکس احتیاج دارد و روغن گیربکس به نام‌های دیگری مثل روغن واسکازین و روغن جعبه‌دنده نیز خوانده می‌شود. از جمله مشهورترین کمپانی‌های ساخت خودرو و موتور شرکت بی ام و است که فعالیت خود را از سال ۱۹۱۶ شروع نموده است و موتورسیکلت‌ها و خودروهای بسیار متنوعی را تولید نموده است. دنده‌های موجود در خودروهای بی ام و به دودسته دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند و جالب است بدانید که روغن مورداستفاده برای هر نوع دنده با دیگری متفاوت بوده و روغن مخصوص به خودش را باید استفاده نمایید. تمامی روغن‌های استفاده شده در ماشین بی ام و یا هر نوع خودروی دیگری پس از مدت معینی نیاز به تعویض داشته و باید سرویس‌دهی به‌موقع انجام شود تا از خرابی و اختلال در خودرو جلوگیری شود.

بهترین روغن گیربکس ماشین بی ام و

انتخاب روغن گیربکس بی ام و

در این مطلب سعی نموده‌ایم که در رابطه با روغن گیربکس بی ام و کارایی روغن گیربکس و انتخاب بهترین نوع روغن گیربکس بی ام و برای شما مطالبی را ارائه دهیم. اولین نکته‌ای که باید در انتخاب روغن گیربکس بی ام و آن توجه نمایید انتخاب روغن گیربکس بی ام و بر اساس نوع و مدل ماشین شما است و باید به نوع دنده و نوع خودرو توجه داشته باشید سپس به تهیه روغن گیربکس بی ام و بپردازید. دومین نکته این است که همیشه از برندهای معتبر و اصلی به‌جای گزینه‌های ارزان و تقلبی استفاده نمایید چرا که هیچ ارزانی بی‌علت نمی‌باشد و با تهیه روغن گیربکس عالی از بابت سلامت و کارکرد ماشین خود نیز اطمینان خاطر خواهید داشت. یکی از راه هوایی که شما می‌توانید بهترین روغن گیربکس بی ام و را تهیه نمایید مراجعه به فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی معتبر است.

زمان مناسب تعویض نمودن روغن گیربکس بی ام و

تعویض به‌موقع روغن گیربکس بی ام و به‌سلامت و بهتر عمل‌کردن قطعات موجود در جعبه‌دنده کمک خواهد کرد و باعث می‌شود که عمر قطعات جعبه‌دنده کاهش پیدا نکند و قطعات خیلی بهتر و روان‌تر عمل نمایند‌. اگر روغن گیربکس خودروی خود را به‌موقع تعویض ننمایید خاصیت روانکاری خود را از دست می‌دهد و باعث به صدا در آمدن قطعات و تخریب قطعات موجود در خودرو می‌شود. روغن گیربکس بی ام و همان‌طور که قبل‌تر به آن اشاره نمودیم در دو مدل دستی و اتوماتیک موجود است که در نوع اتوماتیک پس از گذشت ۱۳۰ هزار کیلومتر باید آن را تعویض نمود البته برای کسانی که با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند و ترمز‌های بیشتری می‌زنند بهتر است که زودتر روغن گیربکس خودرو را تعویض نمایند. در مورد خودروی بی ام و که دارای دنده دستی است باید هر ۷۰ هزار کیلومتر روغن خودرو را تعویض نمایید. پس هیچگاه تعویض نمودن روغن گیربکس یا روغن‌های دیگر مصرفی خودرو را به تعویق می‌اندازد چرا که از مهم‌ترین گزینه‌های خودرو تعویض به‌موقع و سرویس‌دهی به‌موقع روغن خودرو است و از حیاتی‌ترین نیازهای خودرو تأمین به‌موقع روغن‌های خودرو است.

بهترین روغن گیربکس ماشین بی ام و

نکته مهم:

درصورتی‌که در بازه‌های منظمی که شرکت نمایندگی برای تعویض روغن در نظر گرفته است، اقدام به تعویض روغن نکنید، مطمئناً به خودرو شما آسیب‌های جدی وارد می‌شود و می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما ایجاد کند. به همین خاطر زمانی که به مسافت موردنظر برای تعویض روغن رسیدید حتماً باید روغن خودرو را تعویض کنید. این مسافت توسط شرکت سازنده خودرو و یا توسط نمایندگی اعلام می‌شود و به‌محض اینکه به این مسافت رسیدید حتماً باید به نمایندگی رفته و روغن خودرو را عوض کنید.

 سخن پایانی

نتیجه می‌گیریم که روغن گیربکس بی ام و نیز نقش بسیار مؤثری را برعهده دارد و مانند روغن‌موتور و روغن‌ترمز به عملکرد بهتر خودرو کمک شایانی می‌نماید و باید بعد از گذشت تایم مشخصی تعویض شود و بهترین روغن گیربکس برای خودروی بی ام و روغن گیربکس ساخته شده خود شرکت بی ام و است. بهتر است بدانید که روغن‌های ساخته شده شرکت بی ام و مناسب با قطعات و نوع و مدل خودرو بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند است و به‌هیچ‌عنوان نباید از یک نوع روغن گیربکس برای همه خودروها استفاده نمود و حتی نوع روغن گیربکس ماشین دنده‌ای اتوماتیک با ماشین دستی نیز متفاوت است و برای هر نوع مدل خودرو باید روغن گیربکس مخصوص خودرو را تهیه نمایید. امروزه افراد زیادی هستند که جنس تقلبی را به‌جای جنس اصلی به فروش می‌رسانند و شاید شما همان ابتدا متوجه تغییر کارکرد خودرو نشوید؛ اما در طولانی‌مدت اثرات مخربی را بر روی خودرو به‌جای خواهد گذاشت و بهتر است که قبل از هر چیزی از مراکز و فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر اقدام به تهیه روغن گیربکس بی ام و نمایید. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *