مقالات

معرفی سری‌های مختلف ماشین‌های بی ام و

معرفی سری‌های مختلف ماشین‌های بی ام و

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع، سری‌های مختلف ماشین‌های بی ام و آشنا سازیم. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از برندهای خودروهای خارجی در تمام نقاط جهان؛ دارای محبوبیت زیادی هستند که یکی از آنها برند بی‌ام‌و است، برند بی‌ام‌و در واقع یک شرکت چندملیتی آلمانی است که وسایل نقلیه موتورهای سیکلت نیز تولید می‌نماید؛ در سال ۱۹۱۶ این شرکت به‌عنوان یک تولیدکننده موتور هواپیما ساخته شد که از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۸ و مجدد از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ محصولات این شرکت در حال تولید بود، در سال ۲۰۱۵ شرکت بی‌ام‌و با تولید ۲۲۷۹۵۰۳

وسایل نقلیه، جز دوازدهمین تولیدکننده وسایل بزرگ نقلیه همچون موتور در دنیا بود.

 

خودرو بی ام و

شرکت بی‌ام‌و در ورزش موتورسواری، اتومبیل‌های مسابقاتی، اتومبیل‌های اسپرت و فرمول ۱ سابقه قابل‌توجهی دارد. دفتر مرکزی کمپانی بی‌ام‌و در مونیخ قرار گرفته است. خودرو و سایر تولیدات بی‌ام‌و، در کشور آلمان، برزیل، هند، بریتانیا، آفریقای جنوبی، چین، ایالات متحده و مکزیک در حال تولید است. ضمن آشنایی بیشتر با انواع سری‌های مختلف خودروهای بی‌ام‌و با ما همراه باشید.

معرفی انواع سری‌های مختلف ماشین‌های بی ام و

تاکنون باسابقه کاری برند بی‌ام‌و تاریخچه آن تا حدودی آشنا شدید، اکنون وقت آن است تا نگاهی به سری‌های مختلف ماشین‌های بی‌ام‌و بی اندازیم و آنها را مورد بررسی قرار بدهیم، شرکت بی‌ام‌و در واقع در دنیا شهرت جهانی دارد. به‌طوری‌که تعداد زیادی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین خودروهای موجود در بازار را تولید می‌نماید که هر کدام از تولیدات آن ویژگی‌ها و مزیت‌های مختص به خود را دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

سری 1  از انواع بی ام و

سری ۱ از انواع سری‌های ماشین‌های بی‌ام‌و در واقع کوچک‌ترین آنها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ میلادی در خط تولید قرار گرفت این خودرو دارای دو گونه هاچ بک و ۵ در ۳ در و سدان تولید شده است و در کشورهای متفاوتی همچون برزیل، هند و چین نیز تولید می‌شود. سری ۱ از انواع ماشین‌های بی‌ام‌و نیز دارای تیپ‌های مختلف و مدل‌های متنوع است که برای نمونه چند مورد از آنها را در ادامه بیان نمودیم.

  • بی ام و سری 1  مدل 116i  بنزینی
  • بی ام و سری 1  مدل 118i  بنزینی
  • بی ام و سری 1  مدل 125i  بنزینی

و…

بی ام و سری 1  مدل 116i  بنزینی

این سری از ماشین‌های بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۵ میلادی مورد باز طراحی قرار گرفت و با ظاهری جدیدتر وارد بازار شد، در سال ۲۰۱۵ نیز مدل سدان از نوع کوچک وارد بازار خودروها شد که تولید آن در سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

سری 2  از انواع بی ام و

نخستین معرفی انواع بی‌ام‌و آن است بی‌ام‌و سری ۲ بخشی از تولیدات اولیه برند بی‌ام‌و است، این سری همچنین به دلیل هندلینگ و موتورهای پرقدرت خود، برای رانندگان بسیار محبوب است. ولیکن این محبوبیت تنها در رابطه با عملکرد آن نیست و دیگر قابلیت‌هایی نظیر فضای داخلی مدرن و مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته نیز در این مسئله مؤثر است، از ویژگی‌های آن می‌توان به سقف باز و بسته اشاره نمود. این سری از ماشین‌های بی ام و همچنین دارای سیستم توربوشارژ است. این نوع از بی ام او در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار خودرو ها عرضه شد، برخی از این مدل‌های متفاوت سری ۲ عبارت است از

  • بی ام و سری ۲ مدل 218I  بنزینی
  • بی ام و سری 2 مدل 220i  بنزینی
  • بی ام و سری 2 مدل 228i  بنزینی
  • بی ام و سری ۲ مدل 2358i  بنزینی

بی ام و سری 2 مدل 228i  بنزینی

سری 3 از انواع ماشین‌های بی ام و

بدون شک یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در بین انواع سری‌های ماشین‌های بی‌ام‌و سری ۳ است. بررسی و شناخت این خودرو در فهرست معرفی انواع خودروهای بی‌ام‌و، قطعاً می‌تواند بسیار جذاب باشد. طراحی این سری از خودروهای بی‌ام‌و در سال ۱۹۷۵ شروع شد. تاکنون شاهد خودروهای زیادی از سری ۳ بی‌ام‌و هستیم، مدل‌های زیر خودرویی نیز موجود است که تحت سری سوم بی‌ام‌و قرار گرفته‌اند. برخی از انواع سری‌های مختلف ماشین‌های بی‌ام‌و عبارت است از

  • بی ام و سری ۳ نسل اول محصولی از سال‌های ۱۹۷۵ میلادی تا ۱۹۸۳ میلادی
  • بی ام و سری ۳ نسل دوم تولیدی از سال‌های ۱۹۸۳ میلادی تا ۱۹۹۱ میلادی
  • ب ام و سری ۳ نسل سوم تولیدی از سال‌های ۱۹۹۱ میلادی تا ۲۰۰۰ میلادی

سری 4  از انواع ماشین بی ام و

اکنون که با سه سری از انواع ماشین‌های بی‌ام‌و آشنا شده‌اید زمان آن رسیده است تا با سری چهارم این برند پرطرفدار نیز آشنا شوید ماشین‌های بی‌ام‌و سری ۴ در مقایسه با سری‌های قبلی این مدل بسیار شیک‌تر و پرقدرت‌تر است. سری ۴ این برند در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شده است. مدل‌های این سری شامل موارد زیر است.

  • بی ام و سری 4 مدل 418I  کوپه بنزینی
  • بی ام و سری 4 مدل 420i  کوپه بنزینی
  • بی ام و سری 4 مدل 430i  کوپه بنزینی
  • بی ام و سری 4 مدل 440i  کوپه بنزینی
  • بی ام و سری 4 مدل M4

بی ام و سری 4 مدل M4

سری 5  از ماشین‌های بی ام و

در سال ۱۹۷۲ میلادی ی نخستین‌بار مجموعه بی‌ام‌و اقدام به تولید خودروهای سری ۵ خود نمود که تاکنون شش نسل را به‌صورت موفقیت‌آمیز این سری پشت سر گذاشته است. در نسل هفتم این سری نیز از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • بی ام و سری ۵ نسل اولیه محصول سال‌های ۱۹۷۲ میلادی تا ۱۹۸۱ میلادی
  • بی ام و سری ۵ نسل دوم محصولی از سال‌های ۱۹۸۱ میلادی تا ۱۹۸۸ میلادی
  • بی ام و سری ۵ نسل سوم محصولی از سال‌های ۱۹۸۸ میلادی تا ۱۹۹۵ میلادی

سری ۶ از ماشین‌های بی ام و

تمام کسانی که در رابطه با خودرو تخصص بالایی دارند، این سری از ماشین‌های بی ام را ترکیبی از قدرت و زیبایی می‌دانند. چرا که این سری از مجموعه بی ام و دارای ظاهری بی‌نظیر و اسپرت است. به چند نمونه از این مدل‌ها در ادامه اشاره شده است

  • بی ام و سری ۶ نسل اول محصولی از سال‌های ۱۹۷۶ میلادی تا سال ۱۹۸۹ میلادی
  • بی ام و سری ۶ نسل دوم محصولی از سال‌های ۲۰۰۳ میلادی تا ۲۰۱۰ میلادی
  • بی ام و سری ۶ نسل سوم محصولی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون

سری ۷ از ماشین‌های بی ام و

مجموعه بی‌ام‌و با تولید نمودن خودروهای سری ۷ در واقع، تحول بسیار زیادی را در بازار خودرو به وجود آورد، این تحول از لحاظ زیبایی قدرت و سایر قابلیت‌ها محبوب بسیاری از کاربران شد. نخستین خودرو تحت سری ۷ این برند، در سال ۲۰۱۰ تولید و وارد بازار شد. برخی از این مدل‌ها عبارت است از

  • بی ام و سری ۷ نسل اولیه محصولی از سال‌های ۱۹۷۷ میلادی تا ۱۹۸۶ میلادی
  • بی ام و سری ۷ نسل دوم محصولی از سال‌های ۱۹۸۶ میلادی تا ۱۹۹۴ میلادی
  • بی ام و سری ۷ نسل سوم محصولی از سال ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۱ میلادی

سری ۷ از ماشین‌های بی ام و

سری ۸ ماشین‌های بی ام و

سری ۸ این برند مربوط به ماشین‌های کوپه مدل است. این ماشین‌ها تحت مدل بی ام و ضمن رقابت بد سایر شرکت‌های خودروسازی همچون بنز و مرسدس وارد بازار شد. ناگفته نماند که این سری همچنین دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی نظیر فن پر قدرت و لوکس بودن ظاهری است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع مختلفی از ماشین‌های بی ام پرداختیم، روشن است که هر نوع از سری‌های مختلف، ویژگی‌ها و کارایی‌های متفاوتی نیز دارد، در واقع هر شخصی باتوجه‌به ملاک‌های مدنظر خود خودرویی را برمی‌گزیند، همچنین گفتنی است که این موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از مدل‌های ماشین‌های بی ام و است و تنوع مدل در آن بسیار بالا است، مدل‌هایی نظیر سری x ، سری I  و سری m  نیز موجود است. ولیکن به‌طورکلی می‌توان گفت برند بی ام و یکی از محبوب‌ترین و پر طرف‌دارترین برندهای دنیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *