مقالات

بهترین برند ایرانی لاستیک کدام است؟

بهترین برند ایرانی لاستیک کدام است؟

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های اصلی خودرو لاستیک ماشین است و کارشناسان معتقدند که به میزان لاستیک باکیفیت‌تری داشته باشید رانندگی بهتری را نیز تجربه خواهید نمود و نکته دیگر این است که در هنگام خرید لاستیک خودرو باید دقت کافی داشته باشید تا لاستیک باکیفیت و مرغوب تهیه نمایید و ممکن است که این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که کدام یک از برندهای ایرانی تولید لاستیک ماشین بهتر است و باید بگوییم که بهترین برندهای ایرانی لاستیک برای تنوع خودرو متفاوت می‌باشد و از جمله برندهای خوب و محبوب ایرانی در زمینه تولید لاستیک برندهای بارز، کویر تایر و یزد تایر هستند.

جالب است بدانید که در فناوری‌های جدید از روشی استفاده می‌شود که لاستیک‌ها فقط پنج درصد وزن ماشین را تحمل کرده و بقیه فشار بر عهده باد داخل لاستیک می‌باشد که اگر این تعادل بزنم بخورد باعث بروز حادثه نیز خواهد شد پس برای شناخت بهترین برندهای ایرانی لاستیک متن زیر را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب و مرغوب چه می‌باشد؟

هر لاستیکی که برای استفاده اتومبیل طراحی و تولید می‌شوند باید یک سری ویژگی‌های را داشته باشند که البته ویژگی‌های یک لاستیک مرغوب عبارت‌اند از:

طرح آج موجود بر روی لاستیک

شرکت‌های متنوع از طرح‌های آج متنوع بر روی لاستیک‌های خود استفاده می‌نمایند که از جمله کاربردهای این طرح‌ها راندن سنگ‌ریزه و آب‌ها از کف جاده و کنترل حرارت، قدرت فرمان‌گیری و… است.

عمر آج لاستیک

میزان و مقدار عمر آج لاستیک بیانگر این است که کدام یک از لاستیک‌های ایرانی بهتر و مرغوب‌تر می‌شود و این عمر با استفاده از تعدادی بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ نمایش داده می‌شود و به هر میزان که عدد درج شده بیشتر باشد عمر لاستیک نیز افزایش پیدا می‌کنند.

بهترین برند ایرانی لاستیک کدام است؟

تاریخ تولید لاستیک

لاستیک‌ها نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات دارای تاریخ تولید هستند و معمولاً عمر لاستیک چیزی بین چهار الی پنج سال است که البته بسته به میزان استفاده از خودرو این تاریخ نیز تغییر می‌کند و توصیه می‌کنیم که از شرکت‌های لاستیک را تهیه کنید که دارای گارانتی نیز باشند و با مقداری دقت بر روی دیوارها متوجه تاریخ تولید لاستیک خواهید شد.

مقدار بار مجاز لاستیک

از دیگر موارد مهم در انتخاب نوع لاستیک مقدار بار و مجاز و تحمل وزن لاستیک است که در صورت رعایت‌نکردن این مقدار باعث انهدام شدن لاستیک و بروز حادثه می‌گردد.

سرعت مجاز لاستیک خودرو

سرعت مجاز هر یک از لاستیک‌ها حداکثر سرعتی است که هر لاستیک می‌توانید در زمان ده‌دقیقه‌ای آن را تحمل کند و این سرعت. با حروف لاتینی بر روی لاستیک درج می‌شود.

اندازه لاستیک

هر کدام از خودروها بسته به نوع خودرو و مدل خود دارای لاستیک با اندازه متفاوت می‌باشد که در هنگام تهیه لاستیک خودرو باید حتماً به نظر کارشناس خودرو و همچنین شرکت‌های سازنده خودرو توجه نمایید.

بهترین برند ایرانی لاستیک کدام است؟

حال بهتر است به سراغ این برویم که کدام یک از برندهای ایرانی بهتر است؟

بهترین برندهای ایرانی لاستیک

برندهای ایرانی لاستیک و بهترین برند باتوجه‌به کیفیت و میزان رضایت مصرف‌کننده‌ها از شرکت تعیین می‌شود. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای خودرو که در دسته نیازهای مهم قرار می‌گیرد لاستیک است و باید لاستیک خود را از نوع باکیفیت خریداری نمایید چرا که رابطه مستقیمی با سلامت جان شما و عزیزانتان دارد و در اینجا برخی از برندهای ایرانی لاستیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اولین تولیدکننده لاستیک ایرانی شرکت لاستیک بارز

 برندهای ایرانی لاستیک بسیار متنوع بوده و شرکت لاستیک بارز را اولین تولیدکننده لاستیک ایرانی می‌شناسند و این شرکت در ساخت لاستیک‌های خود از تکنولوژی و کیفیت بسیار بالایی استفاده می‌نماید تا به میزان هرچه بیشتر رضایت مشتری را افزایش دهد و می‌توان از شرکت لاستیک بارز به‌عنوان یکی از برندهای ایرانی لاستیک باکیفیت نام برد‌.

لاستیک شرکت دنا انتخابی مفید برای ماشین‌های نیمه‌سنگین و سنگین

از دیگر برندهای ایرانی لاستیک می‌توان از شرکت دنا نام برد که این شرکت برای ماشین‌های نیمه‌سنگین و سنگین لاستیک‌های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند و شرکت‌های بسیار دیگری از تکنولوژی این شرکت استفاده می‌کنند و لاستیک دنا از بهترین لاستیک‌های ایرانی است.

کویر تایر

این شرکت باتوجه‌به افتخاراتی که در مدت تولید لاستیک از آن خودکرده است نیز جز بهترین برندهای ایرانی لاستیک است.

لاستیک‌سازی گلدستون

این مجموعه که آرتاویل تایر نام دارد؛ ولی با نام تجاری گلدستون شناخته شده است و با اینکه نسبت به شرکت‌های دیگر سابقه تولید زیادی نداشته؛ اما جز بهترین تولیدکننده‌های لاستیک ایرانی است و برای وانت، سواری، سنگین و کشاورزی لاستیک تولید می‌نماید.

یزد تایر

این شرکت همکاری بسیار نزدیکی با وردشتاین هلند دارد و دارای چهل و پنج سال سابقه در زمینه تولید لاستیک ایرانی است و از فناوری و اطلاعات شرکت ژاپنی استفاده می‌نماید و همکاری این دو باعث شده تا یزد تایر اولین تولیدکننده تایر برای سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر باشد.

لاستیک پیروزی

این شرکت نیز از فناوری و اطلاعات شرکت پیرلی ایتالیا استفاده می‌نماید و تولیدات این شرکت به حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود

برخی دیگر از برندهای ایرانی لاستیک چه باکیفیت هستند عبارت‌اند از:

کیان تایر

ایران تایر

ایران یاسا

تک تایر آذر 

بهترین برند ایرانی لاستیک کدام است؟

نکات مهمی که باید هنگام خرید لاستیک بدانید.

بهتر است لاستیکی را خریداری نمایید که دارای استاندارد SWR باشد و باید به مواردی از قبیل نوع جاده، شرایط آب‌وهوا و میزان سرعت و نوع خودرو دقت نمایید و بهتر است که هر چهار حلقه را از یک شرکت خریداری نمایید.

 

سخن پایانی

در این مطلب انواع برندهای ایرانی لاستیک و بهترین برندها را برایتان تشریح نموده‌ایم و ازآنجایی‌که لاستیک از اصلی‌ترین اجزای خودرو است باید نسبت به خرید و کیفیت این محصول دقت لازم را داشته باشید تا باعث بروز آسیب و خسارت نشود امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید لاستیک فعالیت دارند که هر کدام لاستیک‌های را بر اساس برخی ویژگی‌ها تولید می‌نمایند که برای هر خودرو باید. لاستیک مناسب همان را تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *