مقالات

بهترین برند خارجی لاستیک کدام است؟

بهترین برند خارجی لاستیک کدام است؟

امروزه لاستیک‌های بسیار زیادی در بازار وجود داشته که سؤال اکثر افراد این است که آیا لاستیک ایرانی بخریم یا لاستیک خارجی؟ درست است که لاستیک‌های باکیفیت بسیار بالایی در بین برندهای ایرانی وجود دارد؛ اما لاستیک‌های خارجی بسیار مرغوب‌تر هستند و از آنجایی که نوع و جنس و کیفیت لاستیک نقش مهمی در سلامت سرنشینان خودرو دارد باید به دنبال تهیه لاستیک‌های باکیفیت باشیم در این متن برندهای خارجی لاستیک و بهترین برندهای خارجی لاستیک را برای شما معرفی خواهیم نمود.

بهترین برندهای خارجی لاستیک کدام است؟

شاید با اکثر برندهای ایرانی تولیدکننده لاستیک آشنایی دارید اکنون بهتر است که برندهای خارجی لاستیک را شناخته و در صورت تمایل برای خود لاستیک‌های باکیفیت خارجی را تهیه نمایید از جمله برندهای بسیار باکیفیت خارجی لاستیک شامل موارد زیر است:

دانلوپ DUNLOP

پیرلی PIRELLI

میشلن Michelin

کنتیننتال Continental

فایرستون Firestone

بریجستون Bridgestone

یوکوهاما YOKOHAMA

تراینگل Triangle

جی تی Giti

گودیِر GoodYear

این برند با نام دانلود از برترین تولیدکننده‌های لاستیک خارجی است که در بازارهای ایرانی هم یافت می‌شوند البته باید گفت بر اساس تحریم‌های موجود در ایران دسترسی به محصولات خارجی چندان آسان نمی‌باشد و از رازهای موفقیت این برند حفظ کیفیت محصولات و همکاری با برندهای مطرح دیگر است.

best tire brands

پیرلی PIRELLI

این برند برای خودروهای فرمول یک نیز لاستیک تولید می‌نماید و از قرن نوزدهم فعالیت خود را در زمینه تولید لاستیک آغاز نموده است و در هنگام خرید لاستیک خارجی برند پیرلی را باسابقه طولانی و ارائه محصولات متنوع از یاد نبرید.

 

میشلن Michelin

این برند نیز از حدود قرن نوزدهم شروع به تولید لاستیک‌های باکیفیت نموده و برند خوش‌نام فرانسوی میشلن دارای محصولاتی مناسب برای خودروهای ایرانی نیز است و از لاستیک‌های تولید شده این برند در خودروهایی نظیر رنو، مکان استفاده می‌شود و بهترین لاستیک ۲۰۶ می‌تواند از این برند باشد.

 

کنتیننتال Continental

قدمت این برند به چیزی نزدیک ۱۵۰ یال می‌رسد و اولین تولیدکننده لاستیک‌های سیار دار این شرکت بوده است و بهتر است بدانید که فناوری‌های که این شرکت در نظر می‌گیرد بهترین فناوری‌ها است و برخی شرکت‌های دیگر نیز با همکاری با این برند توانسته‌اند به سطح مطلوبی برسند.

فایرستون Firestone

حوالی سال‌های ۱۹۰۰ میلادی این شرکت تولید لاستیک را شروع نموده و محصولات این برند به سرمایه شهرت دارند و لاستیک‌های ساخته شده توسط این برند از قدرت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

 

بریجستون Bridgestone

بریجستون یکی از برندهای ژاپنی است و محصولاتی برای خودروهای متنوع تولید نموده که دارای کیفیت بسیار بالا و خوبی هستند و در بین برندهای خارجی لاستیک ژاپنی‌ها هم نیز حرفی برای گفتن خواهند داشت.

 

یوکوهاما YOKOHAMA

این شرکت نیز از شرکت‌های ژاپنی است که لاستیک‌های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند و یکی از دلایل کیفیت بالای لاستیک یوکوهاما همکاری این برند با شرکت گودریچ آمریکایی است.

 

تراینگل Triangle

از شرکت‌های چینی می‌توان به شرکت تراینگل اشاره نمود که به علت تحریم‌ها و مشکلات عدم دسترسی به برندهای خارجی لاستیک می‌توان از محصولات این شرکت استفاده نمود که نسبت به برندهای خارجی لاستیک قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر دارد.

 

جی تی Giti

مبدأ تولیدات این برند کشور سنگاپور است؛ ولی جی تی برندی چینی است که محصولات این شرکت در کشور چین تولید می‌شوند و در دسته محصولات مطلوب و چینی قرار می‌گیرند.

 

گودیِر GoodYear

این شرکت نیز از برندهای خارجی لاستیک است که در کشور آمریکا فعالیت می‌نماید و در اوهایو مستقر است و این برند برای انواع و اقسام خودروهای سبک‌وسنگین و موتورسیکلت‌ها لاستیک‌های بسیار با کیفیتی را تولید می‌نماید که نسبت به سایر برندها تنها عیبی که دارد قیمت بالای محصولات این شرکت است.

بهترین برند خارجی لاستیک

نکاتی که باید پس از خرید لاستیک انجام دهید

بهتر است که به مدت هر چند هفته یکبار باد لاستیک‌های خودروی خود را چک نمایید.

هنگام تهیه لاستیک خودرو باید شرایطی مانند فصل، نوع خودرو، مسافت و جاده را مورد بررسی قرار دهید.

باید بدانید لاستیک‌های که زدگی دارند و به عبارتی نخ زده با فرسوده هستند تحت هیچ شرایطی ایمنی ندارند و قابل‌اطمینان نیستند و هرچه سریع‌تر باید تعویض شوند.

توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است از لاستیک‌های معیوب و تعمیر شده استفاده ننمایید‌.

از لاستیک زاپاس در شرایط مناسبی نگهداری کنید و همواره باد آن را با سایر لاستیک‌ها تنظیم کنید.

علاوه بر لاستیک‌ها باید به رینگ‌های خودرو نیز توجه نمود و نباید از رینگ‌های پوسیده و زنگ‌زده استفاده نمایید.

هر گاه که می‌خواهید لاستیک‌های خودروی خود را تعویض نمایید به توصیه کارشناس ماشین و کارخانه سازنده توجه نمایید که لاستیکی با نوع و مدل اتومبیل خود تهیه نمایید.

به مشخصات ذکر شده بر روی لاستیک دقت نمایید این مشخصه‌ها در انتخاب بهترین لاستیک به شما کمک می‌نماید.

و آخرین نکته که از همه نکات مهم‌تر است این است که چه از برندهای ایرانی لاستیک و چه از برندهای خارجی لاستیک خریداری نموده آید لاستیکی را انتخاب نمایید که دارای استانداردهای لازم باشد.

 

سخن پایانی

باتوجه‌به اینکه برندهای بسیار زیادی در زمینه طراحی و تولید لاستیک خودرو فعالیت می‌نمایند بهتر است که لاستیک‌های را انتخاب نمایید که دارای کیفیت بالا و مطلوبی باشد چرا که به هر میزان لاستیک مرغوب‌تر باشد جان شما در امان خواهد بود و رانندگی بهتری را نیز تجربه خواهید نمود در لاستیک‌های ایرانی نیز برندهای بسیار مرغوب و با کیفیتی همچون بارز، برند یزد تایر و برند کویر تایر وجود دارد و همان‌طور که برای شما شرح داده‌ایم می‌توانید برای ماشین‌های خارجی نیز از لاستیک‌های خارجی ذکر شده استفاده نماید و سعی نمایید هر چهار عدد لاستیک از یک برند تهیه شود. همان‌طور که می‌دانید لاستیک‌های خارجی قیمت بالاتری داشته؛ ولی شما می‌توانید طبق نیاز و بودجه خود لاستیک با کیفیتی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *