مقالات

تاریخچه کمپانی بی ام و از آغاز تا اکنون

تاریخچه برند بی ام و

بی ام و یکی از شرکت‌های بسیار معروف در زمینه خودروسازی  است که در کشور آلمان در حال انجام فعالیت است و در واقع، در سال ۱۹۱۶ تأسیس شده است. مالک این مجموعه عظیم؛ شخصی بود که فرانتس یوز نام داشت، محصولات این برند خودرو و موتورسیکلت است که از برترین محصولات در جهان محسوب می‌شود. بی ام و از برترین برندهای خودروسازی در دنیا است که برخی از تولیدات آن در بخش خودروهای لوکس قرار گرفته است. چنانچه می‌خواهید با یکی از غول‌پیکرهای خودروسازی جهان، بیشتر آشنا شوید با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

 

شروع فعالیت برند خودروسازی بی ام و

 نخستین فعالیت‌های این برند معروف در دنیا با تولید محصولات موتور هواپیما بود که ۱۲ سال به طول انجامید؛ چرا که مؤسس آن به مهندسی هواپیما علاقه بسیاری داشت، و از همین رو ابتدا به دنبال علاقه خود رفت و در آخر، با شرکت بی اف ام شد و شرکت بی ام و در حال حاضر نام دارد. ناگفته نماند که این شرکت جدید نیز همچنان به کار تولید قطعه‌های هواپیما ادامه می‌دهد. در سال ۱۹۲۸ سرانجام یک برند تولیدکننده موتورسیکلت با فردی به نام فابریک آیزناخ به مالکیت شرکت بی ام و درآمد. این برند در اوایل اتومبیل‌های مبتدی ای را تولید می‌کرد که بعد از خریداری از سوی کمپانی بی ام و خودروی دیسکی که از محصولات سابق در برند فابریک آیزناخ بود ادغام شد و با نام بی ام و دیسکی ۳ وارد بازار خودروسازی شد طراحی این خودرو به سبکی بود که دارای موتور ۴ سیلندری بود که قدرت اسب بخار آن ۱۵ بود و می‌توانست در واقع به‌سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز برسد، این مسئله برای تولیدات ابتدایی آن زمان یک پیشرفت عظیمی بود. برخلاف تصور بسیاری از مسئولان شرکت، این خودرو با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

 ورود خودروهای بی ام و به مسابقات اتومبیل‌رانی

 دو سال پس از طراحی این خودرو بر روی آن تغییراتی اصلاحی انجام شد؛ به‌طوری‌که استحکام و مقاومت آن بسیار افزایش یافت؛ ازاین‌رو سیستم ترمز و بدنه خودرو نیز باشد و سبب ورود آن به مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شد. پس از اینکه این خودرو، وارد مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شد؛ موفقیت‌های بسیار آن در شرکت بی ام و موردتوجه افراد زیادی قرار گرفت و در فروش آن بسیار مؤثر بود؛ این در حالی بود که در آن زمان که سرعت خودروها حداکثر ۴۰ کیلومتر در ساعت بود و بسیاری از اتومبیل سازان آرزوی خودرویی را داشتند که سرعت زیادی داشته باشد. این برند تولید شرکت بی ام و بود که؛ رکورد سرعت را از آن خود کرد. این سرعت بی‌نظیر در آن زمان فقط در کمتر از ۱۰ ثانیه به دست آمد و این قابلیت منحصر به فرد سبب دستیابی پیروزی در مسابقات اتومبیل‌رانی شد. جالب است بدانید که موفقیت شرکت بی ام و در طراحی خودروهای بی‌نظیر آن خاتمه نیافت و فقط سه سال پس از بی ام و دبلیو ۳۰۳ با موتور ۶ سیلندری را وارد بازار نمود. درت موتور آن خودرو ۳۰ اسب بخار بود و سرعت آن به کیلومتر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بود که در تاریخ محصولات این برند ضمن نخستین‌بار اتفاق افتاده بود؛ این خودرو همچنین بسیار موردتوجه کاربران قرار گرفت و فروش آن نیز بی‌نظیر بود ولیکن می‌توان گفت که فروش آن به‌اندازه مدل بی او دیسکی نبود.

برند بی ام و روزبه‌روز مالک موفقیت‌های بیشتری می‌شود. به‌طوری‌که پس از آن خودروهای ۳۱۵ و ۳۱۹ را عرضه بازار نمود که سرعت آنها به طور تقریبی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. با ورود این خودروها قبل از نام برند بی ام و بر سر زبان افراد افتاده بود، و به‌عنوان عرضه‌کننده لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروها در جهان شناخته شد. با این که این کمپانی از نخستین تولیدات خود موفقیت‌های بسیاری داشت، ولیکن نمی‌توان گفت که شکست نداشته است؛ چرا که در هر پروسه کاری، بدون شک همان گونه که مزیت‌ها و پیشرفت‌هایی وجود دارد، شاهد شکست‌هایی نیز خواهیم بود.

 ورود خودروهای بی ام و به مسابقات اتومبیل‌رانی 

تاریخچه کارخانه برند بی ام و

برند بی ام و در حقیقت در سال ۱۹۱۷ به‌عنوان یک نوع مؤسس موتور هواپیما بنیان‌گذاری شد. در سال ۱۹۱۸ جنگ جهانی اول خاتمه یافت و کارخانه به دلیل قطعنامه ورسای؛ مجبور به متوقف نمودن قسمت‌های تولید موتور هواپیمای خود شد. کمپانی bmw تا سال ۱۹۲۳ همچنان تولید نمودن موتورسیکلت ادامه می‌داد، و با برداشته‌شدن برخی تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ تولید خودرو را نیز آغاز کرد. طرح لوگوی در کارخانه بی‌ام که آبی‌رنگ بود در حقیقت از پره‌های حین چرخش هواپیما استفاده شده است، و موضوع لوگو در سال ۱۹۲۹ توسط این کارخانه به تأیید درآمد.

عوامل زیادی در ساخت طراحی این برند تأثیرگذار بودند که در بین آنها می‌توان به پرچم ایالت باواریا که رنگ آن آبی و سفید بود اشاره کرد، زیرا کارخانه موتورسازی هم در آن جا بود و لوگوی آن دارای رنگ‌های سفید و آبی بود. نخستین دستاورد این مجموعه تولید نمودن هواپیماهای اینلاین سیکس بود که در هنگام پیکارهای جنگی به وجود آمد. در هنگام جنگ جهانی دوم شرکت بی ام و مجدداً ساخت هواپیما و موتورهای آن را آغاز نمود که این تولیدات اغلب برای نیروهای هوایی آلمان بود. بعد از تمام‌شدن جنگ جهانی دوم و مقابله با قسمت خودروسازی کارخانه در سال ۱۹۵۹ با سختی‌های بسیار جدی افراد سهام دارد می‌بایست تصمیم می‌گرفتند که آیا روند تولید نمودن خودرو را ادامه بدهند یا مجموعه را به تعلیق در بیاورند.

تاریخچه کارخانه برند بی ام و

کارخانه بی ام و؛ در حال حاضر بعد از یک قرن تجربه کاری در خودروسازی و همچنین تولید نمودن موتورهای هواپیما اکنون مالک برند و زیرمجموعه‌های همچون رولز رویس و مینی است. محصولات برند بی ام و در سال ۱۹۱۶ تا سال ۱۹۲۳ و تولید تجهیزات موتورهای هواپیما و چه بعد از آن و آغاز صنعت خودرو همراه در کشور اروپا و موتورسیکلت سپس در دیگر سایر نقاط دنیا مشتری‌های زیادی داشته است، با بررسی کوتاهی به تاریخچه بی ام و می‌توان کمپانی از ارزشمندترین محبوب‌ترین و درعین‌حال ماندگارترین را از صنعت خودروها و موتورسیکلت‌های مدرن و کلاسیک رویت کرد.

 

سخن پایانی

از وقتی که مجموعه بی ام و در دهه ۱۹۱۰ میلادی با سه شرکت متفاوت ادغام شد همواره کیفیت تولیدات آن مورد تأیید مهندسان آلمانی بوده است؛ شرکت خودروسازی شناخته می‌شود. در واقع مسیری بسیار دشوار طولانی را پشت سر گذاشته است. جنگ جهانی دوم این برند را به حد نابودی کامل رساند، ولیکن باهمت بسیاری از افراد حاضر در مجموعه بی ام و این شرکت همچنان سرپا ماند. به‌طوری‌که اکنون به یکی از محبوب‌ترین برندهای صنعت خودروسازی دنیا تبدیل شد. از چند سال گذشته تاکنون، شرکت بی ام و سرمایه‌گذاری چشمگیری بر هیبرید خودروهای برقی سرویس اشتراک خودرو و فناوری خودران داشته است، سری ibm و قسمتی از این سرمایه‌گذاری است که قسمتی از سرمایه‌گذاری آن مربوط به مدل‌های آی ۸ و آی ۳ است. در نهایت می‌توان گفت، مجموعه بی ام و طی ۱۰۰ سال عمر خود؛ دوران بسیار سختی را پشت سر گذرانده است. ولیکن سه بحران مالی اساسی و عبور از دو جنگ جهانی نیز، نتوانست مانع پیشرفت موتورسیکلت‌سازی باواریا و خودروسازی این برنج شود و نتیجه این پشتکار اکنون یکی از بهترین‌های صنعت جهان یعنی برند بی ام و است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *