مقالات

بی ام و از هوش مصنوعی در طراحی خودروهایش استفاده می‌کند

بی ام و از هوش مصنوعی در طراحی خودروهایش استفاده می‌کند

هوش مصنوعی Ai  در واقع در صنعت خودرو یک نوع انقلاب به وجود آورده است. به عبارتی دیگر هوش مصنوعی طرحی از علم سیستم است که این امکان را به ماشین‌ها می‌دهد که تجربه بیاموزند؛ همچنین با ورودی‌های بروز مطابقت داده شوند و بدون دخالت انسانی یا حداقل آن قادر به انجام وظایف خود باشند. با استفاده از هوش مصنوعی، خودرو های خودران به واقعیت می‌پیوندد. به‌عنوان‌مثال خودروهایی که امکان حرکت در جاده را بدون راننده دارند. به‌علاوه این می‌توان از هوش مصنوعی Al  ضمن بررسی‌های پیش‌بینی داده‌ها جهت کارایی بهتر و ایمنی بیشتر خودرو نیز استفاده کرد. ضمن آشنایی بیشتر در این زمینه و کاربردهای هوش مصنوعی همراه ما باشید.

استفاده از هوش مصنوعی ضمن طراحی خودرو های Bmw

طی بیانیه‌ای شرکت بی ام و اعلام کرده است که ضمن کمک به فناوری ساخت محصولاتش از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد، ولیکن تمامی امور به عهدهٔ هوش مصنوعی نیست و اغلب ضمن نظارت بر روی امور کاربرد دارد. شرکت بی ام و اخیراً دررابطه‌با فلسفهٔ طراحی‌های خودرو های خود سخنان بسیاری گفته است. باواریایی‌ها نیز این نظریه را دارند که از نوع طراحی‌های خاصی که برای خودرو های برقی خود استفاده نموده‌اند درکی ندارند و گفته‌اند که در آینده‌ای نه‌چندان دور محصولات شرکت بی ام و تمیزتر و یک‌دست‌تر خواهد بود. به‌عنوان اثبات این ادعا می‌توان به نسل بروز سریع و مدل برقی i5  اشاره کرد، ولیکن ناگفته نماند که قابلیت جدیدی که به طراحی و فلسفه ژرمن‌ها افزوده شده است، هوش مصنوعی است.

استفاده از هوش مصنوعی ضمن طراحی خودرو های Bmw

به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت خودرو و رانندگی چه مزایایی دارد؟

 همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، هوش مصنوع یک انقلاب در صنایع خودروسازی محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که در ساخت و طراحی خودرو تا سایر تکنولوژی‌های به کار برده شده در آن و حتی چگونگی حالت رانندگی با خودرو نیز از هوش مصنوعی Al  استفاده شده است.هوش مصنوعی همچنین سبب افزایش امنیت، باهوش‌تر شدن و کارآمدتر شدن خودرو شده است. از دیگر مزیت‌های هوش مصنوعی می‌توان به استفاده در طراحی خودروهای بدون راننده، تقویت ایمنی و بهبودبخشی کلی رانندگی اشاره کرد. تکنولوژی هوش مصنوعی سبب شده است تا خودروسازان قابلیت‌های ایمنی نظیر سیستم‌های هشدار خروج در مسیر و ترمز اضطراری خودکار را خودروها توسعه بخشند. با کمک هوش مصنوعی رانندگان جهت‌یابی بهتری نیز خواهند داشت و به‌علاوه این موارد در پیش‌بینی ترافیک، الگوی بهینه مصرف سوخت، کمک به رانندگان در موقعیت‌های خطری همچون پیچ‌های تند، ترمزهای ناگهانی و پیش‌بینی مسیرهای ناهموار نیز کمک بسزایی می‌کند.

گفتنی است که از هوش مصنوعی ضمن توسعه‌بخشی خودروهای کاملاً خودران نیز استفاده می‌شود به‌طوری‌که بدون دخالت انسان، خودرو رانندگی می‌کند. بدون شک این فناوری با ارائهٔ این شیوهٔ حمل‌ونقل باصرفه‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر صنعت خودرو را متحول خواهد ساخت.

نظریه مدیر طراحی خودرو های bmw درباره هوش مصنوعی چیست؟

شما نیز ممکن است اخیراً نام این تکنولوژی جدید یعنی هوش مصنوعی را شنیده باشید، چرا که این فرایند بسیار خبرساز شده است و عملکرد آن شبیه‌سازی هوش انسانی است؛ این در حالی است که باگذشت زمان بر یافته‌های خود خواهد افزود و عملکرد آن نیز بهتر خواهد شد. هوش مصنوعی در واقع فراتر از گفتگوی انسان و ربات بوده و ازاین‌جهت طراحان بی ام و مدعی استفاده از آن در تولید خودروهای بی ام هستند. مدیر طراحی بی ام و که آدریان فن هوی دونک نام دارد دررابطه‌با این مسئله‌ای چنین بیان کرده است که: ما در حال استفاده از تکنولوژی Al  در خودرو های خود هستیم؛ و یکی از موارد مدنظر در واقع طراحی رینگ‌های خودرو است.

بدین صورت که شما چندین پارامتر را می‌توانید همچون رینگ پنج پره در نظر بگیرید و ویژگی‌هایی نظیر ابعاد ۲۰ اینچی، وزن و… را به هوش مصنوعی ارائه نماید و پس آن، ایده‌هایی در این زمینه دریافت نمایید. از نظر ما در حقیقت چنین قابلیتی در عین حالب بودن، ترسناک نیز به نظر می‌رسد. ایده‌های به‌دست‌آمده توسط کامپیوتر بد نیست ولیکن شما احتیاج به مرزبندی‌هایی در ابتدا خواهید بود که مفتخریم بگوییم بی ام و یک مجوز کامل به تکنولوژی Al  نمی‌دهد. مدیر bmv می‌افزاید: شما هنوز هم به‌عنوان یک انسان، نیازمند هدایت امور خواهید بود. تصمیم با شماست. شما همچنان می‌بایست فرایند فناوری را پیش ببرید و امور مشابه این نیست که کامپیوتر قادر به اختراع همه چیز باشد. ولیکن هوش مصنوعی دراین‌رابطه می‌تواند انواع پارامتر گوناگون را ترکیب نماید و در مقایسه با انسان خیلی سریع‌تر آن‌ها را ارائه دهد.

نظریه مدیر طراحی خودرو های bmw درباره هوش مصنوعی چیست؟

سخن پایانی

همان‌طور که با تکنولوژی جدید یعنی هوش مصنوعی تا حدی آشنا شدید، روشن است که تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف همچون صنعت خودرو بر کسی پوشیده نیست. در سال‌های اخیر، خودرو های خودران، توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است ولیکن طراحی خودرو های بدون راننده، تنها ویژگی هوش مصنوعی در صنعت خودرو نیست. بهبود کارایی اتومبیل نیز از کاربردهای قابل‌توجه در هوش مصنوعی است و ازاین‌جهت بسیاری از کمپانی‌ها تلاش بر این دارند تا با استفاده از این فرایند بتوانند خودرو هایی با عملکرد بهتر طراحی کنند. از سال 2019  تابه‌حال؛ بیش از 800 مورد پردازش توسط مجموعه بی ام و انجام شده است که به‌طورکلی توانسته است بیش از 1  میلیارد دلار ارزش‌افزوده به وجود بیاورد. نتیجه پردازش این داده‌ها در امور توسعه و تحقق، کیفیت، شبکه‌های تأمین، تدارکات و فروش کاربران خود را به نمایش می‌گذارد. مجموعه بی ام و اکنون از مدل یادگیری خودرو استفاده می‌نماید تا پاسخگوی این سؤال باشد که چطور مقررات رانندگی می‌تواند در صرفه‌جویی بنزین و کاهش ترافیک مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *