مقالات

تعمیر موتور بی ام و

مقدمه

اتومبیل های تولیدی توسط شرکت معتبر بی ام و از پیشرفته ترین خودرو های روز دنیا می باشند. این برند با عرضه خودرو های باکیفیت به خصوص در ساخت موتور ها و گیربکس های فوق پیشرفته و قدرتمند، در این صنعت یکه تازی می کند. موتور بی ام و از قدرت و پایداری فوق العاده ای برخوردار است و در انواع و اندازه های مختلف بر روی خودرو های بی ام و نصب می گردد. این شرکت حتی در موتور های کم حجم خود توانسته است بازدهی بسیار بالایی را به دست آورد. این مسئله باعث گردیده که موتور بی ام و دائما تحت فشار قرار گیرد. از سوی دیگر فشار بالا بر روی موتور منجر به افزایش استهلاک آن می گردد. با توجه به این موارد باید سرویس های دوره ای و تعمیرات موتور بی ام و را جدی بگیرید.

همان طور که گفته شد موتور خودرو های بی ام و با اینکه دارای کیفیت و قدرت فوق العاده ای می باشند، ولی از استهلاک بالایی نیز برخوردار هستند. این مسئله ایجاب می کند که برای تعمیر هرگونه موتور بی ام و به یک تعمیرگاه که از تعمیرکاران مجرب و حرفه ای مجهز به دستگاه های به روز بهره می برد مراجعه کنید. استفاده از تعمیرگاه معتبر باعث می شود تا عیب یابی و تشخیص درستی بر روی خودرو انجام گیرد، نه این که برای برطرف شدن مشکل موتور بی ام و، تعداد زیادی از قطعات را تعویض کنید تا ایراد بر طرف گردد.

موتور بی ام و

 

موتور خودرو های بی ام و با اینکه دارای کیفیت و قدرت فوق العاده ای می باشند، ولی از استهلاک بالایی نیز برخوردار هستند.

 

 

مزایای تعمیرگاه معتبر برای تعمیر موتور بی ام و

تعمیرگاه تعمیر انواع خودروهای بی ام و باید دارای فضای انجام کار، کادر مجرب و حرفه ای، تجهیزات با فناوری روز و کلیه ی استاندارد های لازم باشد. همچنین با ایجاد فضایی امن برای خودرو های مستقر در تعمیرگاه، حس اطمینان خاطر را برای صاحبین خودرو ها ایجاد کند. همچنین با انجام امور تعمیرات با کیفیت و وقت شناسی در تحویل خودرو، حقوق مشتریان را به جا بیاورد. علاوه بر برخورداری از فضای کافی و دستگاه های مدرن یکی از مهمترین مسائل استفاده از کادر مجرب و حرفه ای، چه در زمینه ی امور تعمیرات و چه در بخش اداری، برای ایجاد نظم بیشتر می باشد.

برای تعمیر موتور بی ام و برخورداری از تیم تعمیرکاران متخصص و حرفه ای امری لازم و مهم می باشد. تعمیرکاران  خودروهای بی ام و باید در سطح یک مهندس طراح این خودروها با موتور بی ام و آشنایی داشته باشند، تا بتوانند عیب یابی و تعمیرات این خودرو را به نحو احسنت انجام دهند. خودروهای برند بی ام و از موتورهای هوشمند بهره می برند و هر تعمیرکاری قادر به تعمیر و عیب یابی آن ها نیست.

 

 

خدمات تخصصی تعمیر موتور بی ام و

تعمیر موتور بی ام و به طور اساسی و یا قسمتی از آن، عیب یابی و تعویض قطعات معیوب با نوع معادل و اصلی خودرو، انجام سرویس های دوره ای، تنظیم سیستم مکانیکی موتور با استفاده از ابزارها و دستگاه های مخصوص موتور بی ام و که باعث افزایش راندمان و عمر موتور بی ام و می گردد، از جمله خدمات مجموعه تعمیرگاهی عارفیان می باشد. می توان گفت که خودرو های بی ام و تلفیق بسیار پیشرفته ی مهندسی مکانیک و الکترونیک می باشند. تعمیرات سیستم های الکترونیکی خودرو با دسترسی و استفاده از نقشه های بردهای الکترونیک و امکان استفاده از دستگاه های عیب یابی مورد تایید شرکت بی ام و جهت پروگرام یونیت های کامپیوتری خودرو از مزایای استفاده از تعمیرگاه معتبر موتور بی ام و می باشد.

می توان گفت که خودرو های بی ام و تلفیق بسیار پیشرفته ی مهندسی مکانیک و الکترونیک می باشند.

موتور بی ام و

 

تعمیر موتور بی ام و انجام سرویس های دوره ای

تعمیر انواع خودروهای بی ام و  به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد. موتور بی ام و بنا به دلایل مختلفی می تواند دچار مشکل گردد، که اگر این مشکلات رفع نگردد و ادامه پیدا کنند، می توانند آسیب های بسیار جدی به موتور خودرو وارد آورند. از جمله مشکلات شایع در موتور بی ام و می توان به مواردی چون:

  • روغن سوزی موتور خودرو.
  • یاتاقان زدن موتور به دلیل کیفیت پایین روغن موتور و یا عدم سرویس به موقع خودرو.
  • خودرو های بی ام و برای شرایط آب و هوایی بسیار گرم مناسب نیستند، به همین دلیل یکی از شایع ترین مشکلات در این خودرو افزایش دمای بیش از حد موتور و سوختن واشر سرسیلندر می باشد.
  • ایجاد مشکل در کاتالیزور به دلیل استفاده از سوخت بنزین نامرغوب.

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از انجام هرگونه تعمیراتی بر روی خودرو باید انجام گیرد عیب یابی خودرو با استفاده از دستگاه عیب یابی مختص تعمیر انواع خودروهای بی ام و  و می باشد. این دستگاه ریز ترین مشکلات خودرو را به طور دقیق شناسایی می کند. این فرآیند باعث می گردد که هم در وقت و هزینه ی مشتری صرفه جویی گردد و هم فرایند تعمیرات، با کیفیت بهتری انجام گیرد. پس از آن با انجام سرویس های خودرو مانند، بررسی مایعات و قطعات مصرفی آن، سواری لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

برای تعمیر موتور بی ام و برخورداری از تیم تعمیرکاران متخصص و حرفه ای امری لازم و مهم می باشد.

 

فرآیند تعمیر موتور بی ام و

زمانی که روغن موتور بی ام و به موقع تعویض نگردد، روغن درون موتور خودرو به صورت لخته در می آید. این مسئله باعث می شود که روغن به راحتی توسط اویل پمپ، ارسال نگردد و درون آن گیر کند. به دلیل ایجاد چنین فشاری به اویل پمپ، ساچمه های فنری درون آن می شکند و در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو می گردد. یاتاقان زدن موتور بی ام و به تعویض یاتاقان، پیستون ها و متعلقات، تراشکاری سرسیلندر، تعویض تسمه تایم، اویل پمپ و همچنین تعویض زنجیر آن منجر می شود. روغن موتور خودرو علاوه بر شست و شوی قطعات و شناور نگه داشتن آن ها، وظیفه ی خنک کردن موتور بی ام و را نیز بر عهده دارد.

انجام تمام این فرآیند ها فقط به واسطه ی، اویل پمپ امکان پذیر می باشد. بزرگ ترین ایراد برخی از رانندگان این است که، فکر می‌کنند اگر بر روی ظرف یک روغن موتور عدد ۸۰۰۰ کیلومتر درج شده باشد، باید پس از پیمایش این مسافت روغن خودروی خود را تعویض کنند. در صورتی که زمان زیادی، خودرو در حالت درجا و حالت ایست کامل کار می کند. همچنین شرایط آب و هوایی و استفاده از کولر باعث کمتر شدن عمر روغن موتور خودرو می گردد.

 

تعمیر کلی موتور بی ام و

پس از تشخیص مکانیک، ابتدا موتور بی ام و را به طور کامل از یکدیگر جدا می کنند. سپس تمام متعلقات سرسیلندر را باز می کنند. کلیه ی قطعات باید شستشو داده شوند و به دلیل باز شدن موتور باید مجددا تمام قطعات آب بندی گردند. کلیه ی قطعات آسیب دیده باید تعویض شوند و یکی از مهمترین مسائل نیاز به تراشکاری سرسیلندر موتور می باشد. به دلیل کارکرد زیاد خودرو برخی از قطعات، مانند سوپاپ ها از آب بندی خارج شده اند، که نیاز به آب بندی مجدد و پاک کردن آن از کربن های ناشی از احتراق می باشد. تعمیر موتور بی ام و یکی از پرهزینه ترین تعمیرات برای خودروی شما محسوب می شود . اگر به اتومبیل خود علاقه دارید و می خواهید متحمل هزینه های تعمیر موتور و اتلاف وقت خود نشوید، باید با مراقبت های پیشگیرانه از خرابی آن جلوگیری کنید.

 

زمانی که روغن موتور بی ام و به موقع تعویض نگردد، روغن درون موتور خودرو به صورت لخته در می آید.

موتور بی ام وش

 

علل خرابی موتور بی ام و

هر خودرویی به علت عدم رسیدگی، یک روز دچار مشکل اساسی می گردد، که نیاز به تعمیر یا تعویض موتور پیدا می کند. به طور معمول یکی از پرهزینه ترین مشکلاتی که می تواند برای یک خودرو بی ام و پیش بیاید تعمیر موتور آن می باشد. برای برخورداری از کارکرد نرم و روان موتور بی ام و باید به نکات زیر توجه کنید.

  • انجام سرویس های دوره ای: روغن موتور یکی از مهمترین عوامل سلامتی موتور بی ام و می باشد. اگر مطابق با زمان بندی توصیه شده از سوی سازنده خودرو، روغن موتور آن را به طور منظم تعویض نکنید، پس از مدتی موتور خودرو شما دچار آسیب های فراوانی می گردد که تعمیر آن بسیار پرهزینه می باشد. همچنین توجه داشته باشید که در خودرو بی ام و از روغن های مطابق با سیستم موتور و نمونه های با کیفیت استفاده کنید. استفاده از روغن باکیفیت برای موتور بی ام و بسیار مهم و ضروری می باشد. بسیاری از تولید کننده های خودروهای مدرن برای برخورداری و حفظ نهایت عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت، استفاده از روغن هایی که با تکنولوژی سنتتیک تولید می گردند را در اتومبیل های خود ضروری دانسته اند. بسیاری از رانندگان خودرو بی ام و به دلیل قیمت بالای روغن موتور های سنتتیک، تمایلی به استفاده از این نوع روغن ها ندارند. این مسئله در آینده باعث خرابی موتور بی ام و می شود.
  • نادیده گرفتن نشتی مایعات خودرو: توجه به نشتی مایعاتی مانند آب و روغن به خصوص اگر شدید باشد، امری بسیار مهم است. در برخی موارد اگر نشتی روغن بسیار زیاد باشد، شایع ترین مشکلی که ممکن است پیش بیاید عدم روغن کاری مناسب موتور بی ام و است. عدم روغن کاری و روانکاری قطعات باعث فرسایش آنها می گردد و در نهایت منجر به خرابی زود هنگام موتور بی ام و شما خواهد شد. برخی از این نشتی ها مربوط به رادیاتور خودرو می باشند، که باعث بالا رفتن بیش از حد حرارت موتور خودرو و سوختن موتور در بعضی مواقع می گردد.

روغن موتور یکی از مهمترین عوامل سلامتی موتور بی ام و می باشد.

 

  • بی‌توجهی به پیغام اخطار روغن: هنگامی که این پیغام بر روی نمایشگر خودرو نشان داده می شود، موتور بی ام و دچار مشکل در عملکرد خود شده است. این پیغام خطا زمانی نمایش داده می شود که به میزان کافی روغن در موتور نباشد یا فشار روغن در موتور خودرو به شدت کاهش پیدا کرده باشد. در صورت مشاهده این پیغام خطا، خودروی خود را سریعا خاموش و توسط یک یدک کش به تعمیرگاه معتبر برای بررسی منتقل کنید.
  • تعویض مایعات خنک کننده خودرو: به طور تقریبی هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر مایع خنک کننده موتور بی ام و را کاملا تخلیه کنید و با مایع خنک کننده جدید جایگزین کنید. میزان و نوع این مایعات بسته به مدل خودرو بی ام و شما متفاوت است. اکثر دارندگان خودرو و حتی برخی از تعمیرکاران تا زمانی که ایرادی در سیستم خنک‌کننده موتور بی ام و، ایجاد نگردد به آن رسیدگی نمی کنند. عدم تعویض به موقع مایعات خنک کننده باعث کاهش عمر موتور بی ام و شما می گردد. افزایش دما بیش از حد در موتور بی ام و، یک نشانه رایج برای کم بودن مایع خنک‌کننده در رادیاتور خودروی شما می باشد. به هیچ عنوان با خودرویی که دمای آن در حال افزایش است رانندگی نکنید زیرا در بهترین حالت خطر سوختن واشر سرسیلندر وجود دارد و در بدبینانه ترین حالت موتور خودروی شما می سوزد. خودرو های بی ام و با آنکه برای رانندگی در شرایط گرم کشور های حاشیه ی خلیج فارس سفارشی شده اند، ولی باز هم محصولات بی ام و مقاومت پایینی در برابر حرارت و گرما دارند. استفاده از مایعات نامرغوب باعث ایجاد گرفتگی در مجاری سیستم خنک کننده خودرو می گردد. کاهش مایع خنک کننده درون رادیاتور و یا از کار افتادن فن های برقی آن به افزایش بیش از حد دمای موتور منتهی می شود.
  • ورود آب به داخل موتور: عبور از آب های ساکن درون جاده با خودرو و یا رانندگی هنگام سیل و باران شدید، به موتور بی ام و شما آسیب می رساند. ورود آب از طریق منیفولد به همراه سوخت و هوا به موتور، باعث کج شدن شاتون ها می شود. اگر میزان آب ورودی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد به داخل محفظه های احتراق راه می یابد و به شمع ها و سایر قطعات آن قسمت آسیب می رساند.

به هیچ عنوان با خودرویی که دمای آن در حال افزایش است رانندگی نکنید.

 

جمع بندی

علاوه بر برخورداری از فضای کافی و تجهیزات مدرن جهت تعمیر انواع خودروهای بی ام و، برخورداری از کادر حرفه ای و متخصص از مهمترین موارد تعمیر انواع خودروهای بی ام و  می باشد. تعمیرکاران این نوع از خودروها باید در حد و اندازه ی مهندسان طراح و تولید کننده این خودرو، از موتور و جزئیات آن اطلاعات داشته باشند، تا بتوانند فرآیند عیب یابی و تعمیر موتور بی ام و را به درستی انجام دهند. اتومبیل های تولید شده توسط این کمپانی از موتورهای فوق پیشرفته برخوردار می باشند و هر تعمیرکاری قادر به تعمیر آن ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *